Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EkoFrajda ed. 2

Projekt realizowany był w grupie II Pszczółki  i grupie VI Świerszcze w roku szkolnym 2023/2024.

Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej i odpowiada na założenia kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2023/2024

Główne cele projektu:

- rozwijanie zainteresowań ekologią

- kształtowanie kreatywnego myślenia i wyobraźni

- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie dzieci

Zrealizowane zadania projektowe w grupie II Pszczółki roku szkolnym 2023/2024:

  • „EkoKącik” – wrzesień – stworzenie kącika jesiennego w celu rozwijania edukacji przyrodniczej (gromadzenie darów jesieni)
  • „Zwierzątka w liściach ukryte” – stworzenie jeża z liści – praca zespołowa
  • „A gdyby Pani Jesień była eko?” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem liści, najpiękniejsza jesienna dynia” - organizacja konkursu grupowego na najpiękniejszą jesienną dynię
  • „Szyszka na pierwszy plan” – stworzenie ptaków z wykorzystaniem szyszek i piórek
  • „Schronienie dla ptaków” – ekologiczny karmnik dla ptaków
  • „To butelka czy doniczka” – stworzenie doniczek z plastikowych butelek
  • „Od nasionka do roślinki” – sadzenie i sianie roślin
  • „Śmieć czy nie śmieć?” – przeprowadzenie zajęć o tematyce segregacji śmieci, stworzenie pojemników do segregacji
  • „Witaj w wesołym miasteczku” – stworzenie gier z wykorzystaniem kartonów
  • „Fakturowe malowanie” – malowanie na piasku

 Zrealizowane zadania projektowe w grupie VI Świerszcze:
"EkoZawody"- zawody sportowe
"Wszystko na swoim miejscu"- tworzenie przyborników
"Fakturowe malowanie"- malowanie na ryżu
"Od nasionka do roślinki"- sadzenie i sianie roślin
"Zwierzątka w liściach ukryte"- stworzenie jeża z ziemniaka na liściach
"Szyszka na pierwszy plan"- zabawy matematyczne
"EkoKącik"- stworzenie kącika przyrodniczego
"Śmieć czy nie śmieć"- zajęcia o segregacji śmieci i możliwości ponownego wykorzystania różnych materiałów.






                
                                                                       
                                          
                               

                                               


Wszystkie realizowane zadania projektowe rozwijały dziecięcą kreatywność i pomysłowość. Dzieci czerpały wiele radości podczas działań, a jednoczenie zdobyły wiedzę na temat ekologii i wykorzystania materiałów wtórnych, w ten sposób podniesiono u dzieci świadomość ekologiczną.