Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EkoFrajda ed. 2
Projekt realizowany był w grupie II Pszczółki i grupie VI Świerszcze w roku szkolnym 2023/2024.
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej i odpowiada na założenia kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2023/2024
Główne cele projektu:
- rozwijanie zainteresowań ekologią
- kształtowanie kreatywnego myślenia i wyobraźni
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie dzieci
Zrealizowane zadania projektowe w grupie II Pszczółki roku szkolnym 2023/2024:
- „EkoKącik” – wrzesień – stworzenie kącika jesiennego w celu rozwijania edukacji przyrodniczej (gromadzenie darów jesieni)
- „Zwierzątka w liściach ukryte” – stworzenie jeża z liści – praca zespołowa
- „A gdyby Pani Jesień była eko?” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem liści, najpiękniejsza jesienna dynia” - organizacja konkursu grupowego na najpiękniejszą jesienną dynię
- „Szyszka na pierwszy plan” – stworzenie ptaków z wykorzystaniem szyszek i piórek
- „Schronienie dla ptaków” – ekologiczny karmnik dla ptaków
- „To butelka czy doniczka” – stworzenie doniczek z plastikowych butelek
- „Od nasionka do roślinki” – sadzenie i sianie roślin
- „Śmieć czy nie śmieć?” – przeprowadzenie zajęć o tematyce segregacji śmieci, stworzenie pojemników do segregacji
- „Witaj w wesołym miasteczku” – stworzenie gier z wykorzystaniem kartonów
- „Fakturowe malowanie” – malowanie na piasku
Zrealizowane zadania projektowe w grupie VI Świerszcze:
"EkoZawody"- zawody sportowe
"Wszystko na swoim miejscu"- tworzenie przyborników
"Fakturowe malowanie"- malowanie na ryżu
"Od nasionka do roślinki"- sadzenie i sianie roślin
"Zwierzątka w liściach ukryte"- stworzenie jeża z ziemniaka na liściach
"Szyszka na pierwszy plan"- zabawy matematyczne
"EkoKącik"- stworzenie kącika przyrodniczego
"Śmieć czy nie śmieć"- zajęcia o segregacji śmieci i możliwości ponownego wykorzystania różnych materiałów.
Wszystkie realizowane zadania projektowe rozwijały dziecięcą kreatywność i pomysłowość. Dzieci czerpały wiele radości podczas działań, a jednoczenie zdobyły wiedzę na temat ekologii i wykorzystania materiałów wtórnych, w ten sposób podniesiono u dzieci świadomość ekologiczną.