Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa „PLASTUSIE" 30.06.2020 WAKACJE!

30.06.2020 WAKACJE!

  1. Słuchanie opowiadania „Letnie opowieści – listy i pocztówki” – Małgorzaty Szczęsnej.
 
Właśnie siedzę na balkonie. Mama położyła na posadzce koc, przyniosłam zabawki, poduszki. Bawię się dobrze, choć tęsknię za moimi koleżankami i kolegami z przedszkola. Słyszę szczeka­nie psa i patrzę na dół.
– Mamo, idzie do nas pan listonosz! Czy mogę zejść i spytać, czy ma coś dla nas?
– Chodź, Aduniu, pójdziemy razem.
Za chwilę wracamy z kupką listów, kartek, ulotek reklamowych, druków. Przeglądam kolo­rowe widokówki, odwracam je i widzę znajome litery: A…D…A
– Mamo, ta karta jest do mnie, i ta też, i ta. Nawet list jest do mnie!
Idę ze swoją korespondencją na balkon. Rozkładam ją na kocu i liczę, ile mam pocztówek: 1… 2… 3… 4 i list. To ile razem? Pięć!
Najpierw biorę list. Po drugiej stronie koperty, na trójkątnej klapie jest napisane: KA… RO… LI… NA. Czytam jeszcze raz. Te literki przecież znam, a nie mogę ich złożyć. Czytam szybciej początek i już wiem! Ten list napisała Karolina.
– Mamusiu! Karolina przysłała mi swoje zdjęcie, jak pływa w dmuchanym różowym kółku – flamingu! – wołam do mamy po otwarciu listu.
Razem z mamą próbujemy odszyfrować rysunki, które narysowała na kartce. Co chciała mi przekazać?
– Tu widać dwie dziewczynki pływające w basenie, a wokół nich serduszka. Już wiem, pewnie chciałaby, abyśmy poszły razem do parku wodnego, i że bardzo mnie lubi! – domyślam się.
– Pójdziemy tam razem, mamo, proszę!
– Dobrze, już dobrze, córeczko! – mówi mama, a ja mocno ją ściskam za szyję.
– Doskonale radzisz sobie z czytaniem swojej poczty.
Mama idzie do kuchni, a ja rozszyfrowuję dalej.
Czytam, od kogo jest widokówka ze zdjęciem gór: K… U… B… A. To łatwe: Kuba. Naryso­wał dziewczynkę w zielonej czapce i chłopca z opaską na jednym oku. Już wiem – z Kubusiem zawsze bawiłam się w Piotrusia Pana. Pewnie tęskni za mną (w rogu narysował czerwone serce) i wspomina naszą zabawę.
Pocztówka z widokiem morza jest od: A… G… A – oczywiście od Agi. Agnieszka mówiła mi, że jedzie nad morze. Narysowała huśtawki i zjeżdżalnie. Często razem bawiłyśmy się na placyku. Napisała też jakieś cyfry w serduszku. To pewnie numer telefonu jej rodziców. Poproszę mamę i do niej zadzwonię.
Biorę do ręki kartę z rysunkiem psa na hulajnodze i już wiem, od kogo ona jest. Odwracam i czytam: K… A… C… P… E… R. Tak, zgadłam – od Kacpra. On uwielbia jeździć na hulajno­dze i się wygłupiać. Po drugiej stronie narysował: niebieskie fale, żaglówkę z sercem na maszcie i chłopca. Już wiem, pewnie pływał łódką.
Ostatnia widokówka przedstawia las i domek. Odwracam i czytam: K… A… M… I… L… A. To od Kamili! Na tej stronie są cztery małe rysunki w kwadracikach: grzyby, wiewiórka, poziomki, serce. Już wiem, co to znaczy.
– Mamusiu, napisali do mnie Karolina, Aga, Kuba, Kacper, Kamila. Wszyscy mnie lubią i tęsknią za mną!
– Teraz już wiesz, jak przyjemnie jest dostawać listy i pocztówki.
– Wiem! Teraz biorę kredki i odpisuję im. Na pewno często użyję czerwonego koloru.
 
2. „Będę o was pamiętać!” - rozmowa na temat powodów wysyłania listów i kart pocztowych na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania, rodzic zadaje dziecku pytania:
- Kogo zauważyła Ada, gdy bawiła się na balkonie?
- Co on przyniósł?
- Od kogo Ada dostała list, a od kogo pocztówki?
- Co pisały do niej dzieci?
- Po co piszemy listy i kartki?
- W jaki jeszcze sposób można do siebie pisać?
- Czy kiedyś dostaliście list lub pocztówkę?

 3. „Wakacyjna pocztówka” – praca z W.56.
Dziecko wybiera pocztówkę przedstawiającą góry lub morze, wypycha ją, koloruje i dorysowuje, co chce. Po ukończonej pracy prosi rodzica o adres przedszkola. Rodzic objaśnia im, gdzie jest napisany adres i kto jest adresatem. Wyjaśnia, że dzieci wezmą ze sobą te karty na wakacje i na pustym miejscu narysują swoje wspomnienia lub poproszą rodziców, aby opisali miejsca, w których byli i co tam robili. Aby widokówka dotarła do przedszkola, należy nakleić w prawym górnym rogu znaczek i wrzucić kartę do skrzynki pocztowej. Gdy rozpocznie się nowy rok przedszkolny, wszyscy zbiorą się razem i nauczyciel przeczyta i pokaże nadesłane przez dzieci wiadomości. Zachęcamy do wysłania kartki pocztowej z miejsca, do którego wyjedziecie na tegoroczne wakacje o to adres przedszkola (adresat):
Przedszkole nr 14 Maluszek
ul. Bardowskiego 6
63-400 Ostrów Wielkopolski
Koniecznie napiszczie od kogo jest pocztówka w tym przypadku WY (nadawca).


Wam drodzy Rodzice jeszcze raz dziękujemy za pomoc bez Was nie udałoby się zrealizować zadań,
które przygotowywałyśmy przez te miesiące. Bardzo dziękujemy za pomoc!


*** Dla wszystkich pięknie pracujących dzieci DYPLOM CZTEROLATKA w wyprawce plastycznej W.57 bardzo prosimy o wypisanie dyplomów dzieciom :)