07.05.2020 r.
Dzień dobry Kochani
Witamy Was w ten czwartkowy poranek, który przeniesie nas do krainy matematyki oraz przypomni nam jak zachować się podczas ważnych uroczystości lub np. w kinie, w teatrze, w operze.
Temat na dziś: Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości
ZADANIE NA DZIŚ:
-1- Pobawić się w teatr: policzyć bilety, krzesła w tatrze, przybyłych widzów – np. lalki, samochody posadzić na krzesłach (zastanowić się i policzyć: czy dla wszystkich starczy miejsc?, czego jest więcej: miejsc czy widzów? Ile trzeba dostawić krzeseł aby dla wszystkich starczyło?), aktorów występujących w przedstawieniu, np. maskotki (Stworzyć zadania dla dzieci i zobrazować konkretnym działaniem, np.: Dwóch aktorów się schowało za kulisy – chowamy dwie maskotki. Policzmy ilu zostało aktorów na scenie?).
-2- W trakcie zabawy porozmawiać na temat zasad jakie obowiązują np. w kinie, teatrze, podczas ważnych uroczystości. (np. stosowny strój, przychodzenie punktualnie, wyłączenie telefonu, nie spożywanie posiłków, zachowanie ciszy, zachowanie porządku – nie śmiecenie, trzeba mieć bilet).
-3- Samemu zamienić się w dobrze wychowanych widzów i obejrzeć krótkie bajki, które utrwalą dobre nawyki.
- Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 1: W co się ubrać do opery? - https://www.youtube.com/watch?v=TDWDr-SWafE
- Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 2: Wyścig z czasem - https://www.youtube.com/watch?v=IPTkvonTH14
- Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 3: Bez biletu ani rusz - https://www.youtube.com/watch?v=-kKVBOWkmm0
- Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 4: Zakaz mlaskania - https://www.youtube.com/watch?v=quwluVRWkUk
- Moni i Uszko. Bon ton w teatrze / Odcinek 5: Wyłącz telefon! - https://www.youtube.com/watch?v=EhWav58Ihc8
Pytania do bajek:
- Kto występował w bajkach? (Tata, Moni, Uszko, Superbileterka, inni widzowie, orkiestra)
- O czym były bajki? Jak była ich treść?
- Jakie złe zachowania pojawiły się w bajkach? (np. bohaterowie się spóźnili, Moni robiła zdjęcia telefonem, itp.)
- Jakie informacje znajdują się na bilecie? (tytuł przedstawienia, miejsce, które mamy, godzina)
Zadanie dodatkowe – dla chętnych – Labirynt „Droga do teatrzyku”
Kto ma jeszcze siły? Kto chce zobaczyć przedstawianie? Dzieci!
Pomóż dzieciom znaleźć odpowiednią drogę do sceny z teatrzykiem. A jeśli chcesz pokoloruj obrazki.
Powodzenia!
Cele na dziś:
- doskonalenie zdolności przeliczania na konkretach,
- porównywanie ilości poprzez stosowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo,
- uświadomienie konieczności przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości i w trakcie wydarzeń kulturalnych,
- ćwiczenie koncentracji, uwagi, spostrzegawczości,
- doskonalenie wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie motoryki małej.
Życzymy dobrej zabawy oraz przyjemnego oglądania.