Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 08.05.2020 r.

08.05.2020 r.

Dzień dobry „Biedroneczki” i Rodzice

 

Miło znów się zobaczyć.  Dzisiaj razem potańczymy, poćwiczymy, dowiemy się po co są uszy oraz zastanowimy się co to jest hałas, jak sobie z nim poradzić, rozwiążemy zagadki z tajemniczymi dźwiękami.

 

Gotowi na dzisiejsze ćwiczenia, tańce, wyzwania? To do dzieła!

 

Temat na dziś: Gimnastyka na wesoło. Jak poradzę sobie z hałasem?

 

 

ZADANIE NA DZIŚ:

 

-1- Wspólnie potańczyć do piosenki „Gumi Miś” i poćwiczyć aby być w dobrej formie.

-2- Obejrzeć rozmowę z przedszkolakami o hałasie, bajkę opowiadającą o uchu. Porozmawiać co szkodzi naszym uszom (np. hałas, krzyk, głośna muzyka, słuchawki z muzyką włożone do uszu, itp. ) i jak można temu zaradzić (np. nie słuchać muzyki przez słuchawki zwłaszcza douszne, ściszać odbiorniki, nie trzaskać drzwiami). Rozwiązać dźwiękowe zagadki.

 

 

GIMASTYKA:

 

--1—ROZGRZEWKA

Poruszamy się zgodnie z instrukcją jaką słyszymy w piosence

 

- Taniec dla dzieci „Gumi miś”  - https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

 

--2—CZĘŚĆ GŁÓWNA

 

- Ćwiczenie równowagi:   (Można się posłużyć filmikiem): Sport - Ćwiczenia na równowagę My3 - https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

* robimy „jaskółkę” na prawą i lewą nogę.

* stoimy na palcach w lekkim rozkroku, wdech nosem - unosimy obie ręce do góry, wydech ustami – obie ręce opuszczamy w dół,

* stoimy na palcach i się przeciągamy, ziewamy,

 

- Ćwiczenia szybkościowe:

* „Kto wyżej” – ręce wyciągamy naprzeciw siebie. Biegniemy w miejscu próbując kolanami dosięgnąć wyciągniętych przed sobą rąk.

Następnie zamiast biegu w miejscu podskakujemy obunóż w miejscu próbując dosięgnąć rąk.

* „Kto szybciej” – ustalamy linię „startu” i „mety”, na której układamy np. poduszkę. Zawodnicy ustawiają się na linii „startu”. Na hasło „Start” biegną do „mety”, dotykają poduszkę, zawracają, i wracają na „Start”.

* „Bieg z ładunkiem” – ustawimy się na linii „startu”, na głowie kładziemy np. małą maskotkę, woreczek gimnastyczny (to jest nasz ładunek, którego nie możemy zgubić). Na hasło „Start” biegniemy, uważając aby maskotka nie spadła, do „mety”, dotykamy poduszkę i wracamy z powrotem na „start”.  

 

--3—ZAKOŃCZENIE:

Poruszamy się najpierw swobodnie do słów piosenki, a w momencie kiedy słyszymy instrukcję – robimy co śpiewa Maja (obrót, w górę ręce, podskok).  

- Pszczółka Maja – „Taniec Mai” -     https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

 

HAŁAS, UCHO,  ZAGADKI DŹWIĘKOWE:

 

- Rozmowa z przedszkolakami o tym co to jest HAŁAS. Filmik. – „Małe pytania. Duże odpowiedzi. Odcinek 7 - Co to jest hałas?” - https://www.youtube.com/watch?v=Do_GlkPYljw

 

- Budowa ucha, jak słyszymy. Bajka -  „Było Sobie... Życie - Epizod 12 - Ucho (Wyciąg)” - https://www.youtube.com/watch?v=LFr4Scm7DII 

 

 

Skupmy naszą uwagę, wytężmy słuch i sprawdźmy komu uda się szybciej odpowiedzieć jaki dźwięk słyszy.

- Dźwiękowe zagadki. „Odgłosy natury dla dzieci” - https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8   (las/ptaki, wiatr, burza/pioruny, morze/woda/szum fal, wodospad, mucha, komar).

 

 

 

Cele zadań:

- kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych,

- zapoznanie z budową ucha,

- rozwijanie sprawności fizycznej i orientacji,

- ćwiczenie równowagi i szybkości,  

- doskonalenie koordynacji ruchowej,

- uwrażliwienie słuchu muzycznego,  

 

 

Życzymy przyjemnego ćwiczenia, dobrego nastroju i dużo słońca.