Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 25.05.2020 r.

25.05.2020 r.

Dzień Dobry Kochani! I Duzi i Mali.

 

Dzisiejszy poniedziałkowy dzień wprowadzi nas w pewne święto. Zapewne jest ono miłe i sympatyczne. Dotyczy pewnych szczególnych, ważnych dla  nas Pań. A to święto będzie jutro – 26 maja. Obchodzone jest co roku. Czy ktoś z Was wiec co jutro będzie?

 

 

Temat na dziś: Opowiadanie „Jak Tomek pomagał Mamusi”  (autor: Bożena Forma)– rozmowa na podstawie wysłuchanego tekstu, wprowadzenie do Dnia Mamy.

 

 

ZADANIA  NA DZIŚ:

 

-1- Przeczytać opowiadanie „Jak Tomek pomagał Mamusi” oraz porozmawiać z Dzieckiem na temat wysłuchanej treści opowiadania. Zwrócić uwagę aby Dziecko odpowiadało na pytania pełnymi zdaniami.

 

Opowiadanie - „Jak Tomek pomagał Mamusi” - https://docplayer.pl/docs-images/45/7540629/images/page_2.jpg

 

-2- Spróbować wspólnie z Dzieckiem wyjaśnić pojęcie „samodzielny”. Proszę spróbować podać przykłady samodzielności (np. samodzielne wiązanie butów, samodzielne ubranie się, itp.)

 

-3- Dokończyć rysunek po śladzie. Pokolorować go. A także dorysować inne elementy (np. trawę, słońce, inne kwiaty) według własnego pomysłu.

 

 

Przykładowe pytania do opowiadania:

 

--1--  Jak ma na imię główny bohater opowiadania? (np. Główny bohater opowiadania ma na imię TOMEK)

--2—Skąd wracał Tomek? (np. Tomek wracał Z PZREDSZKOLA)

--3—Co robił Tomek w przedszkolu? (np. Tomek w przedszkolu SAM ODKŁADAŁ ZABAWKI NA MIEJSCE, SKŁADAŁ BLUZĘ, … )

--4—Czy w przedszkolu ktoś pomagał Tomkowi wykonywać różne czynności? (np. NIE, Tomkowi nikt nie pomagał. )

--5—Co zrobił Tomek jak przyszedł z przedszkola do domu? (np. Tomek jak wrócił z przedszkola SAM ODŁOŻYŁ BUTY, POSKŁADAŁ UBRANIA, UMYŁ RĘCE, POUKŁADAŁ KSIAZKI NA PÓŁCE, …)

--6—Komu w domu pomagał Tomek? (np. Tomek w domu pomagał MAMUSI)

--7—W jakiej czynności Tomek pomagał mamie? (np. Tomek pomagał mamie W PIECZENIU CIASTA)

-- 8—Co wieczorem zrobiła mama Tomka? (np. Mama przyszła do Tomka i powiedziała, że jej bardzo pomógł, że nie wiedziała, ze już potrafi tak dużo sam zrobić)

-- 9—Jak się czuł Tomek po rozmowie z mamą?

--10—Czy Ty pomagasz swojej mamie, swojemu tacie w domu? W czym im pomagasz?

--11—Jak myślisz? Czy rodzice cieszą się kiedy im pomagasz?

--12—Czy Ty lubisz pomagać swojej mamie, swojemu tacie?

--13—Czy wiesz jak się nazywa takie słowo, którym można określić, że coś się już umie zrobić samemu, że nie trzeba pomocy innych? (SAMODZIELNOŚĆ)

--14—Jak sądzisz? Kiedy można powiedzieć, że ktoś jest samodzielny? Co wtedy robi? 

 

„JAK TOMEK POMAGAŁ MAMUSI”

 

AUTOR: BOŻENA FORMA

 

Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?

 

- Od dzisiaj będzie inaczej - postanowił.

 

Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta.

 

Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.

- Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć.

Tomkowi zrobiło się bardzo miło.

- Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.

 

 

Cele na dziś:

- ćwiczenie koncentracji i uwagi,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na podany temat,

- zachęcanie do niesienia pomocy w pracach domowych,

- podjęcie próby wyjaśnienia pojęcia „samodzielny” ,

-rozwijanie sprawności manualnych,

- rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia,

- doskonalenie umiejętności zagospodarowania przestrzeni.

 

 

 

Życzymy przyjemnej zabawy oraz miłego dnia.