Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 08.06.2020 r.

08.06.2020 r.

Dzień dobry Kochani

 

 

W tym tygodniu przeniesiemy się do krainy zwierząt. Poznamy ich nazwy, wygląd, cechy charakterystyczne. Niektóre z nich zapewne już znacie. Dlatego dzisiejszy temat powinien być dla Was przyjemny i łatwy.

 

 

Temat na dziś:  Mieszkańcy lasu - rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lesie na podstawie wierszy „Może zobaczymy” oraz „ZOO” , doświadczeń dzieci i bajki edukacyjnej.

 

 

ZADANIE NA DZIŚ:

 

-1- Przeczytać wiersz o zwierzętach oraz rymowanki  i odpowiedzieć na pytania do wysłuchanych tekstów, a także zaznajomić się z wyglądem zwierząt, np. poprzez ilustracje w komputerze, w książkach, miejscem gdzie mieszkają, sposobem odżywiania.

 

-2- Obejrzeć bajkę „Gdzie ja mieszkam? Las.”

https://www.youtube.com/watch?v=wHULR5Q9xXw

 

Wskazać na załączonym obrazku gdzie mieszka dane zwierzę.

A chętni mogą zaznajomić się ze śladami zwierząt.

 

 

-3- Spróbować zgadnąć co jest na obrazku. Następnie połączyć kropki, pokolorować obrazek.

 

- Karta pracy – Sowa -  https://i.pinimg.com/originals/f0/5e/c0/f05ec04d4e594656b395cb5308cb6dd3.png

 

 

„Może zobaczymy”- H. Bechlerowa


Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.

A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś leśny ptaszek,
którego nie znamy…

I będzie nas witał
wesołą piosenką!
Tylko idźmy lasem
cicho… cichuteńko… .

 

Jan Brzechwa „ZOO”

Lis

Rudy ojciec, rudy dziadek,
Rudy ogon - to mój spadek,
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.

 

 Dzik

Dzik jest dziki,
dzik jest zły,
Dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
Ten na drzewo szybko zmyka.

 

Wilk

Powiem ci w słowach kilku,
Co myślę o tym wilku:
Gdyby nie był na obrazku,
Zaraz by cię zjadł, głuptasku.

 

 

 

 

 

 

Przykładowe pytania do wiersza:

 

  • Jakie zwierzęta zostały wymienione w wierszach?
  • Kto jest większy: sarna czy sarniątko?
  • Kim jest sarna a kim sarenka? (np. Sarna to mama, jest duża, a sarenka to dziecko sarny i jest mała)
  • Jak myślisz. Kto jest mniejszy: dzięcioł czy sarna?
  • Jak wygląda wiewiórka? Jaki ma kolor? Co lubi jeść?
  • Jaka jest charakterystyczna cecha dzika? (Ostre kły).
  • Kto jest groźniejszy: wilk czy sarna? Dlaczego tak myślisz?
  • Powiedź jakie zwierzęta mają futro a jakie mają pióra.
  • Jak zachowują się osoby, które i dą do lasu? Głośno czy cicho? Dlaczego trzeba się tak zachowywać?
  • Spróbuj wymienić jeszcze inne zwierzęta, które mieszkają w lesie. Powiedź jak one wyglądają i co jedzą.

 

 

 

 

Cele dzisiejszych zadań:

 

  • poszerzenie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w lesie,
  • rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (np. większy, mniejszy),
  • dostrzeganie cech wspólnych omawianych zwierząt,
  • poznanie miejsc zamieszkania niektórych zwierząt leśnych,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • ćwiczenie uważnego słuchania.

 

 

 

Życzymy przyjemnej „wędrówki” do lasu i miłego spędzenia czasu.