08.06.2020 r.
Dzień dobry Kochani
W tym tygodniu przeniesiemy się do krainy zwierząt. Poznamy ich nazwy, wygląd, cechy charakterystyczne. Niektóre z nich zapewne już znacie. Dlatego dzisiejszy temat powinien być dla Was przyjemny i łatwy.
Temat na dziś: Mieszkańcy lasu - rozmowa na temat zwierząt mieszkających w lesie na podstawie wierszy „Może zobaczymy” oraz „ZOO” , doświadczeń dzieci i bajki edukacyjnej.
ZADANIE NA DZIŚ:
-1- Przeczytać wiersz o zwierzętach oraz rymowanki i odpowiedzieć na pytania do wysłuchanych tekstów, a także zaznajomić się z wyglądem zwierząt, np. poprzez ilustracje w komputerze, w książkach, miejscem gdzie mieszkają, sposobem odżywiania.
-2- Obejrzeć bajkę „Gdzie ja mieszkam? Las.”
https://www.youtube.com/watch?v=wHULR5Q9xXw
Wskazać na załączonym obrazku gdzie mieszka dane zwierzę.
A chętni mogą zaznajomić się ze śladami zwierząt.
-3- Spróbować zgadnąć co jest na obrazku. Następnie połączyć kropki, pokolorować obrazek.
- Karta pracy – Sowa - https://i.pinimg.com/originals/f0/5e/c0/f05ec04d4e594656b395cb5308cb6dd3.png
„Może zobaczymy”- H. Bechlerowa
Idźmy leśną ścieżką
cicho, cichuteńko,
może zobaczymy
sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy
pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
między gałązkami
jakiś leśny ptaszek,
którego nie znamy…
I będzie nas witał
wesołą piosenką!
Tylko idźmy lasem
cicho… cichuteńko… .
Jan Brzechwa „ZOO”
LisRudy ojciec, rudy dziadek,
|
DzikDzik jest dziki,
|
WilkPowiem ci w słowach kilku,
|
Przykładowe pytania do wiersza:
- Jakie zwierzęta zostały wymienione w wierszach?
- Kto jest większy: sarna czy sarniątko?
- Kim jest sarna a kim sarenka? (np. Sarna to mama, jest duża, a sarenka to dziecko sarny i jest mała)
- Jak myślisz. Kto jest mniejszy: dzięcioł czy sarna?
- Jak wygląda wiewiórka? Jaki ma kolor? Co lubi jeść?
- Jaka jest charakterystyczna cecha dzika? (Ostre kły).
- Kto jest groźniejszy: wilk czy sarna? Dlaczego tak myślisz?
- Powiedź jakie zwierzęta mają futro a jakie mają pióra.
- Jak zachowują się osoby, które i dą do lasu? Głośno czy cicho? Dlaczego trzeba się tak zachowywać?
- Spróbuj wymienić jeszcze inne zwierzęta, które mieszkają w lesie. Powiedź jak one wyglądają i co jedzą.
Cele dzisiejszych zadań:
- poszerzenie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w lesie,
- rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (np. większy, mniejszy),
- dostrzeganie cech wspólnych omawianych zwierząt,
- poznanie miejsc zamieszkania niektórych zwierząt leśnych,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- ćwiczenie uważnego słuchania.
Życzymy przyjemnej „wędrówki” do lasu i miłego spędzenia czasu.