10.06.2020 r.
Dzień dobry Biedroneczki
Spójrzmy za okno. Jaka jest dzisiaj pogoda? Świeci słońce czy jest pochmurno? Wiej wiatr czy jest bezwietrznie? A może pada dzisiaj deszcz? Jest zimno czy ciepło?
Bez względu na to jaka pogoda jest na dworze to nasza muzyczna lekcja kleksografii się odbędzie. A towarzyszyć nam będzie Pan Kleks. Wiecie kto to jest Pan Kleks? Jeśli nie wiecie to zapytajcie Rodziców.
Temat na dziś: Muzyczna lekcja kleksografii – rozwiązywanie zagadek o zwierzętach.
ZADANIE NA DZIŚ:
--1—Wysłuchać kilka razy piosenkę „Kleksografia” z „Akademii Pana Kleksa”. Odpowiedzieć na pytania do piosenki. Kto zna słowa piosenki może śpiewać razem z Panem Kleksem. Zwłaszcza tą zwrotkę o dziku. A odważne przedszkolaki mogą potem zamienić się w usłyszane i widziane na filmie zwierzęta, by naśladować ich głosy oraz ruch.
- Piosenka z filmem - „Kleksograia. Akademia Pana Kleksa” - https://www.youtube.com/watch?v=YYZiDSDMyhU
Pytania do piosenki:
- Jak nazywa się lekcja, którą prowadził Pan Kleks? (KLEKSOGRAFIA). Jak myślisz – dlaczego ma taką nazwę?
- Jakie zwierzęta zostały wymienione w piosence?
- Czy miś z piosenki chciał podać łapę?
- Jaki kolor ma lis z piosenki?
- Jak Pan Kleks opisuje dzika? Jaki jest dzik?
- Jak myślisz? Gdzie mieszka żubr i do jakiego innego zwierzęcia jest podobny?
- Co robiły małpki w piosence?
- O jakim ostatnim zwierzęciu śpiewał Pan Kleks? O ptaku czy o nosorożcu? Może Ty wiesz?
- Jakie zwierzę najczęściej pojawiało się w piosence?
- A Ty co być zrobiła/ zrobił jakbyś spotkała / spotkał dzika?
--2-- Rozwiązać zagadki o zwierzętach, które są wyświetlone na filmiku.
Zabawa „Zgadnij jakie to zwierzę”
Włączamy filmik z zagadkami, wytężamy wzrok, słuchamy i zgadujemy.
- Zagadki o zwierzętach – film - https://www.youtube.com/watch?v=RpPO9zIg-rc
- Zadanie dla chętnych dzieci - „Zwierzątko z kleksów” – praca plastyczna
Kto z Was ma ochotę może za pomocą farb oraz własnych palcy namalować na kartce zwierzę z piosenki „Kleksografia”. Teraz Wy możecie się zamienić w malarzy i samemu namalować paluszkami zwierzątko. A dopiero małe elementy jak np. oczy, wąsy można namalować pędzelkiem.
Powodzenia!
Zdjęcia Waszych prac zawsze są mile widziane.
Cele na dziś:
- przypomnienie określeń opisujących stany pogody,
- utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt,
- doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji poprzez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta,
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
- ćwiczenie koncentracji i uwagi,
- doskonalenie spostrzegawczości.
Życzymy przyjemnego śpiewania i oglądania. A Dorosłym miłego powrotu do wspomnień.