29.06.2020 r.
Dzień dobry Biedroneczki
Zapytamy się dzisiaj Was czy lubicie jeść lody? Zapewne tak. Dlatego dzisiaj porozmawiamy na temat wiersza o lodach oraz wykonamy pracę plastyczną. Do działa!
Temat na dziś: „Wszyscy lubimy lody” – rozmowa na temat treści wiersza oraz wykonanie lodów z kolorowego papieru.
ZADANIA NA DZIŚ:
--1-- Zapoznać się z treścią wiersza „Pora na lody” Agaty Dziechciarczyk oraz porozmawiać na temat jego treści.
- Wiersz „Pora na lody” - https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/pora-na-lody/
Pora na lody - Agata Dziechciarczyk
1.Któż nie lubi lodów latem? Zatem pytam: jakie smaki Kształty, formy i kolory Dla nas latem mają wzory?
2.Lodów przecież mnóstwo całe Do wyboru masz wspaniałe Włoskie w waflu, na patyku I kręcone Fiku miku
3.Na gałeczki nakładane Ciepłe albo zamrażane Są calipso i casate Jeden smak lub też łaciate
4.Lodów latem cała gama Jest dzieciakom otwierana Są Bambino i kaktusy Sorbetowe są i musy |
5.W rożku lub kubeczku lody Smaki wszelkie dla ochłody Zakręcone i świderki, Lodów różnych wybór wszelki
6.Bakaliowe, śmietankowe Owocowe i smerfowe Tort lodowy z orzechami i rolada z wisienkami
7. Wszyscy lody lubią latem Duzi, mali, mama z tatą Chłopcy i dziewczynki też Nawet piesek chce je jeść
8. I ja powiem Wam w sekrecie Chociaż pewnie już to wiecie Kocham lody zimą, latem Zjadam wszystkie je ze smakiem
|
Pytania do treści wiersza:
- Jakie smaki lodów zostały wymienione w wierszu?
- Jakie nazwy lodów pojawiły się w wierszu?
- Czym oprócz smaku różnią się lody? (np. kolorem, lody na patyku, lody w wafelku)
- Jakie Wy znacie smaki lodów?
- Jakie są Wasze ulubione lody?
--2-- Wykonać pracę plastyczną: „Lody” – wycinanie z kolorowego papieru.
Materiały:
- kolorowy papier,
- kartka do naklejenia wycinanki,
- klej,
- nożyczki,
- ołówek, kredki bądź flamastry,
- przedmioty w kształcie koła do odrysowania.
Wykonanie:
- Narysować rożek i koła na białej stronie kolorowego papieru.
- Wyciąć narysowane koła oraz rożek. Nakleić je na kartkę tworząc deser lodowy.
- Narysować kredkami / flamastrami elementy dekoracyjne lodów, np. wisienki, parasolki, posypki.
Gotowe? Zapewne Wasze prace wyszły „pysznie”.
Prosimy o podzielenie się zdjęciami z wykonanej pracy.
Cele dzisiejszych działań:
- wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu wiersza,
- zwrócenie uwagi na wypowiadanie się pełnymi zdaniami,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- utrwalenie nazwy i wyglądu koła.
Życzymy miłego dnia, dużo słońca i uśmiechu :-)