Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 10.05.2021 SEGREGUJEMY ŚMIECI

10.05.2021 SEGREGUJEMY ŚMIECI

10.05.2021 SEGREGUJEMY ŚMIECI
  1. "Przypomnijmy sobie"- 

    Witamy kochane Biedronki! W tym tygodniu zastanawiać się będziemy jak możemy pomóc naszej planecie i jak o nią zadbać. Obejrzyjcie uważnie ten film...

    .

  2. Pytania do filmu:
    1. Co wrzucamy do żółtego pojemnika? (plastik)
    2. Co wrzucamy do zielonego pojemnika? (szkło)
    3. Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika? (papier)
    4. Co wrzucamy do brązowego pojemnika, kompostownika? (trawa, gałązki, liście…)
    5. Co możemy zrobić by ochronić naszą planetę?
  3. Zabawy matematyczne –  w tym tygodniu powtórzymy sobie wiadomości na temat segregowania śmieci i dbania o środiwsko, ale przede wszystkim nabieracia nawyków segregowania śmieci – pamiętajcie od nas wszystkich zależeć będzie jak w przyszłości, będzie wyglądała nasza Planeta i czy miło nam będzie na niej mieszkać. Dlatego do działa! Jeśli zaczęliście już segregować śmieci to możecie przy okazji doskonalić umiejętności matematyczne, oto kilka propozycji zabaw:
- "Co tu nie pasuje?" - zabawa doskonaląca umiejętność wykluczania ze zbioru. Rodzic przygotowuje kartki, na których rozkłada po kilka liczmanów np. 3 plastikowe butelki + gazeta, 4 nakrętki  + słoik, 2 kartoniki + 1 butelka plastikowa, 5 nakrętek + puszka. Dziecko wskazuje na każdej kartce przedmiot, który nie pasuje do pozostałych. Oczywiście są to przykładowe przedmioty bo tematyką tego tygodnia jest dbanie o naszą planetę, ale liczmanami może być to co mamy pod ręka, np. 4 kredki + gumka itp.
- "Zakręcamy – odkręcamy" – zabawa mająca za zadanie rozwój motoryki małej, koncentracje uwagi. Jest to również doskonałe ćwiczenie na cierpliwość naszych dzieci. Do zabawy potrzebujemy butelkę plastikową i nakrętkę, najlepiej kilka różnych nakrętek. Zadaniem dziecka po pierwsze będzie dopasowanie nakrętki do butelki, następnie zakręcenie i odkręcenie jej. Jeśli macie różne butelki i różne nakrętki zabawa będzie ciekawsza.
- "Powtórz wzór" – rodzic układa pewien wzór (idealne będą nakrętki od butelek), schemat kolorystyczny zadaniem dziecka jest go odwzorować. Rozpocznijcie od 3-4 elementów, przechodząc do coraz bardziej skomplikowanych wzorów.
- "Przedłuż wzór" (rytmy) - podobnie jak w poprzedniej zabawie rodzic układa ciąg nakrętek wg. określonego przez siebie schematu, zadaniem dziecka jest odkryć schemat i przedłużyć powstały wzór.
- "Układanie wzorów" -  na koniec z nakrętek dziecko może układać dowolne wzory lub znane mu cyfry, a także poznane figury geometryczne.

4.„Labirynt KARTA PRACY – znajdź drogę plastikowej butelki, makulatury i szkła do odpowiedniego pojemnika. Kolory ułatwią Ci znalezienie drogi.  Karta pracy mająca na celu utrwalenie wcześniej zdobytej wiedzy, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz rozwijanie spostrzegawczości.

*** Dla chętnych dodatkowe zadanie ***KARTA PRACY  - odszukaj na obrazku papierowy przedmiot i pokoloruj go na niebiesko.