10.05.2021 SEGREGUJEMY ŚMIECI
- "Przypomnijmy sobie"-
Witamy kochane Biedronki! W tym tygodniu zastanawiać się będziemy jak możemy pomóc naszej planecie i jak o nią zadbać. Obejrzyjcie uważnie ten film...
.
-
Pytania do filmu:
- Co wrzucamy do żółtego pojemnika? (plastik)
- Co wrzucamy do zielonego pojemnika? (szkło)
- Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika? (papier)
- Co wrzucamy do brązowego pojemnika, kompostownika? (trawa, gałązki, liście…)
- Co możemy zrobić by ochronić naszą planetę?
-
Zabawy matematyczne – w tym tygodniu powtórzymy sobie wiadomości na temat segregowania śmieci i dbania o środiwsko, ale przede wszystkim nabieracia nawyków segregowania śmieci – pamiętajcie od nas wszystkich zależeć będzie jak w przyszłości, będzie wyglądała nasza Planeta i czy miło nam będzie na niej mieszkać. Dlatego do działa! Jeśli zaczęliście już segregować śmieci to możecie przy okazji doskonalić umiejętności matematyczne, oto kilka propozycji zabaw:
- "Co tu nie pasuje?" - zabawa doskonaląca umiejętność wykluczania ze zbioru. Rodzic przygotowuje kartki, na których rozkłada po kilka liczmanów np. 3 plastikowe butelki + gazeta, 4 nakrętki + słoik, 2 kartoniki + 1 butelka plastikowa, 5 nakrętek + puszka. Dziecko wskazuje na każdej kartce przedmiot, który nie pasuje do pozostałych. Oczywiście są to przykładowe przedmioty bo tematyką tego tygodnia jest dbanie o naszą planetę, ale liczmanami może być to co mamy pod ręka, np. 4 kredki + gumka itp.
- "Zakręcamy – odkręcamy" – zabawa mająca za zadanie rozwój motoryki małej, koncentracje uwagi. Jest to również doskonałe ćwiczenie na cierpliwość naszych dzieci. Do zabawy potrzebujemy butelkę plastikową i nakrętkę, najlepiej kilka różnych nakrętek. Zadaniem dziecka po pierwsze będzie dopasowanie nakrętki do butelki, następnie zakręcenie i odkręcenie jej. Jeśli macie różne butelki i różne nakrętki zabawa będzie ciekawsza.
- "Powtórz wzór" – rodzic układa pewien wzór (idealne będą nakrętki od butelek), schemat kolorystyczny zadaniem dziecka jest go odwzorować. Rozpocznijcie od 3-4 elementów, przechodząc do coraz bardziej skomplikowanych wzorów.
- "Przedłuż wzór" (rytmy) - podobnie jak w poprzedniej zabawie rodzic układa ciąg nakrętek wg. określonego przez siebie schematu, zadaniem dziecka jest odkryć schemat i przedłużyć powstały wzór.
- "Układanie wzorów" - na koniec z nakrętek dziecko może układać dowolne wzory lub znane mu cyfry, a także poznane figury geometryczne.
4.„Labirynt” KARTA PRACY – znajdź drogę plastikowej butelki, makulatury i szkła do odpowiedniego pojemnika. Kolory ułatwią Ci znalezienie drogi. Karta pracy mająca na celu utrwalenie wcześniej zdobytej wiedzy, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia oraz rozwijanie spostrzegawczości.
*** Dla chętnych dodatkowe zadanie ***KARTA PRACY - odszukaj na obrazku papierowy przedmiot i pokoloruj go na niebiesko.