"Kształcenie na odległość 15.04.2021"
CZWARTEK:15.04.2021
Witajcie Kubusie
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od przypomnienia sobie piosenki " Maszeruje Wiosna". Już w poniedziałek widzimy się w przedszkolu. Mam nadzieję, że pozytywnie mnie zaskoczycie znajać słowa piosenki,której uczymy się w kwietniu:)
Dzisiaj zapraszamy Was nasze drogie Kubusie do zabaw matematycznych.
Zabawa z liczeniem -„Wiosenne kwiaty”. Potrzebne nam będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady :)
Układamy przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówiąc dziecku, że są to wiosenne kwiaty.
- „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
- Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
- Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
- Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
- „Które kwiaty są większe?”
- „Ile jest dużych kwiatów?”
- „O ile więcej jest małych kwiatów?
- Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
- "A ile jest małych kwiatów?"
- Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
- Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
- „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?”
Kubusie i co podobała Wam się zabawa? Wiedziałam, że tak:)
A teraz przypomnijmy sobie wiosenne kwiaty.
Rodzic wskazuje na ilustrację, a dziecko podaje nazwy kwiatów. Następnie pyta: „Do jakiego kwiatka podobne są nasze łyżeczki?” Pani Renatce przypominają tulipany,Pani Madzi krokusy, a Pani Natalce przypominają hiacynty. A Tobie?
Informacja dla dziecka: Brawo, świetnie sobie poradziłaś/poradziłeś. Teraz odłóż łyżki na swoje miejsce do szuflady. Pamiętaj – duże łyżki oraz małe łyżeczki mają osobne domki :)
Zabawa ruchowa "Bociany"
Zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dzieci chodzą unosząc wysoko kolana, na dźwięk tamburyna stają na jednaj nodze i rozkładają w bok ręce.
Zapraszam do naszej ulubionej zabawy " Na Ziemi zostaje"
Kochani oto kilka zadań matematycznych, które dla Was przygotowałam:)
W załącznikach znajdziecie zadania.
Drodzy rodzice pamiętajcie, że podczas codziennych czynności często na oczach dziecka w domu dzieją się rzeczy, których doświadcza ono jako matematyczny proces, lecz my nad tym nie zastanawiamy się i o tym nie mówimy. Warto jest włączać dziecko w taki proces, a nie kazać mu czekać i przyglądać się, np. podczas nakrywania do stołu: najpierw przyporządkowanie miejsca obecnym osobom, potem liczenie: „potrzebujemy 3 talerze, 3 łyżki”. Istotne jest werbalne wyrażanie matematycznych pojęć i zdarzeń, np. przy stole w kuchni stoją zawsze 4 krzesła, o godz. 10.00 będziemy robić drugie śniadanie, dzielimy jabłko i każdy dostaje po połowie, dziś będą jadły obiad 2 osoby, wczoraj jadły 3. Efektem pracy z materiałem z zakresu życia codziennego jest wyrobienie u dzieci koordynacji ruchowej, aktywnego działania, koncentracji oraz opanowanie przez nie konkretnych umiejętności, które będą mogły wykorzystać w życiu codziennym oraz podczas nauki w szkole. Rodzicom nauczenie dziecka wybranych, podstawowych czynności z życia codziennego pozwoli spędzić czas z dzieckiem, nauczy cierpliwości, zapewni satysfakcję z wypełnionego obowiązku rodzicielskiego, a w efekcie pozwoli nadrobić zaległości w codziennych pracach domowych i stworzy szansę na odpoczynek.
Życzymy Wam miłego Dnia i miłej zabawy.