Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "KUBUSIE" "Kształcenie na odległość 16.04.2021"

"Kształcenie na odległość 16.04.2021"

"Kształcenie na odległość  16.04.2021"

Dzień dobry Kochane Kubusie, Witajcie Drodzy Rodzice.

Zapraszam na piątkowe zajęcie.

Piątek w naszej grupie jest dniem zajęć ruchowych, dlatego mam dla Was kilka propozycji ćwiczeń oraz zabaw ruchowych.

Kubusie zachęcam Was do wykonania ćwiczeń. Dobra kondycja i sprawność fizyczna przydadzą się zarówno Wam jak i Waszym rodzicom.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Porządki w Ogrodzie”.

Na samym początku zaczniemy od krótkiej rozgrzewki, którą bardzo dobrze znacie .

 

Wyruszamy na wycieczkę – zabawa ruchowa.

Dzieci wykonują polecenia rodzica:

- Idziemy przez las,

- Przeskakujemy strumyk,

- Wspinamy się na górę,

- Zbiegamy z górki,

-Zbieramy śmieci

- Odpoczywamy po wyprawie.

Zabawa ruchowa


Mały wiatr, duży wiatr – zabawa ruchowo – naśladowcza.

Dzieci poruszają się na sygnał: mały (duży) wiatr dzieci zatrzymują się,

podnoszą ręce do góry i naśladują w odpowiedni sposób szumiący

wiatr.

 

Słońce świeci, pada deszcz – zabawa ruchowa

Na dywanie rozłożone są gazety na hasło: słońce świeci dzieci chodzą, na hasło: pada deszcz podnoszą gazetę i trzymają ją nad głową, jak parasol.

„Prace w ogródku” – zabawa naśladowcza.

Opowiadamy historyjkę umieszczoną poniżej, którą dzieci ilustrują ruchem.

Historyjka:
Przedszkolaki wybrały się do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw zgrabiły pozostałe po zimie liście i gałązki. Kolejno skopały ziemię, a następnie zagrabiły grządki. Do przygotowanej ziemi zasadziły cebulki kwiatowe. Mocno ugniotły ziemię, żeby cebulki dobrze się przyjęły. Następnie nosiły wodę w konewkach i podlewały zasadzone cebulki. Po wykonaniu prac dzieci zmęczone, ale zadowolone wróciły do przedszkola.

„Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczno-słuchowa.

Proszę o zaprezentowanie dzieciom ilustracji, przedstawiających narzędzia ogrodnicze. Zadaniem dzieci jest nazwanie ich, wskazanie, do czego potrzebne są w ogrodzie oraz naśladowanie danej czynności.


 „Narzędzia ogrodnicze” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie piosenki: „Wiosna”, której nagranie znajduje się w linku poniżej. Na przerwę w muzyce rodzic wypowiada jedną z nazw przedmiotów poznanych w  poprzedniej zabawie, a dzieci naśladują wykonywanie czynności danym narzędziem np. kosiarka – udają, że koszą trawę/motyka – udają, że kopią ziemię/konewka – udają, że podlewają kwiaty itp. Zabawę powtarzamy 4-5-krotnie.




Ostanie zadanie to ćwiczenie relaksacyjne „Masujemy swoje ciało”

 Do tej zabawy możemy zaprosić całą rodzinę! Robimy kółeczko, bądź stajemy przodem do siebie i masujemy kolejno części swojego ciała zgodnie z treścią rymowanki czytanej przez rodzica. Pod koniec rymowanki, gdy masujemy stopy siadamy na dywanie, a następnie kładziemy się w dowolnej pozycji i odpoczywamy.



 „Masujemy swoje ciało”

(Jolanta Siuda –Lendzion)

Masujemy swoje paluszki

delikatnie niczym muszki.

Masujemy dłonie całe,

choć są jeszcze bardzo małe.

Masujemy swoje rączki,

strzepujemy z nich pajączki.

Masujemy długą szyję,

którą mama dziś umyje.

Masujemy swoje brzuchy,

niczym misie łakomczuchy.

Masujemy swoje nogi.

od góry aż do podłogi.

Masujemy swoje stopy,

które robią mocne kopy.

Gdy ciało wymasujemy,

chwilę w ciszy odpoczniemy.

 

Na koniec tygodnia, krótkie podsumowanie.

Dowiedzieliście się już jak wygląda praca ogrodnika oraz jakich narzędzi potrzeba do pracy w ogrodzie.
Wiecie również czego rośliny potrzebują do życia, aby mogły prawidłowo się rozwijać. Sprawdźmy zatem co zapamiętaliście.

To już wszystko! Bardzo dziękujemy Wam za aktywny udział.
Do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu:)

Pozdrawiamy i czekmy na Was z Niecierpliwością
Pani Renatka, Pani Madzia oraz Pani Natalka :*