Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "MOTYLKI" Zdalne Motylki 07.04.2021r.

Zdalne Motylki 07.04.2021r.

Zdalne Motylki 07.04.2021r.

Kochane Motylki kolejny dzień przed nami. Temat dnia „Na polu”. Dzisiaj przypomnimy sobie cykl rozwoju roślin.

Na początek wysłuchajcie wiersza Ludwika Wiszniewskiego pt. „Wspólna praca”.


Kwaknął kaczor
raz i drugi:
- Na podwórku
widzę pługi…
Kwa, kwa!

Wróbel siedzi
na stodole:
- Już gospodarz
jedzie w pole…
Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł
na ugorze:
- Już gospodarz
w polu orze…
Hop, hop!

Na podwórku
kogut pieje:
- Już gospodarz
w polu sieje…
Ko, ko!

Na topoli
kraczą wrony:
- Już koniki
ciągną brony…
Kra, kra!

Teraz krzyczą
wszyscy razem:
- Oraliśmy z gospodarzem!
Hej, hej!

Odpowiedzcie na kilka pytań:
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- Jakie czynności wykonywał gospodarz?
- Dlaczego zwierzęta twierdziły, że orały pole razem z gospodarzem?
- Czy wiecie czym jest: pług, ugór, orka, brona?
- Do czego służą?

Poniżej znajdują się ilustracje przedstawiające maszyny: pług i brona oraz pola po wykonanej pracy przez maszyny: ugór, orka. Spróbujcie dopasować je do opisu.

Brona – wyrównuje glebę przed zasianiem pola

Pług – kruszy, spulchnia, odwraca i miesza glebę, przygotowuje teren pod uprawę

Ugór – pole wyłączone z rolniczego użytkowania na okres 1-2 lat, na którym wykonywana jest odpowiednia pielęgnacja mechaniczna (ugór czarny), chemiczna (ugór herbicydowy) lub pole niepielęgnowane zarastające samoistnie chwastami i samosiewami zbóż (ugór zielony)

Orka – zabieg uprawowy wykonywany pługiem mający na celu odwrócenie i pokruszenie uprawianej warstwy roli

 
 

Teraz proszę zastanówcie się czego rośliny potrzebują żeby rosnąć i się rozwijać?
Weźcie kartkę oraz kredki i narysujcie lub napiszcie, co potrzebne jest roślinom do życia.

Gdy już narysujecie wszystkie potrzebne elementy do rozwoju rośliny, spójrzcie poniżej na moją propozycję i sprawdźcie, czy na waszych rysunkach też występują podobne czynniki, których rośliny potrzebują do wzrostu.



Teraz już na pewno wiecie, że rośliny do życia potrzebują: ziemi, wody, światła i powietrza.

Myślę, że najwyższy czas żebyśmy się trochę poruszali.
Zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo, dziadków, a jeśli nie macie takiej możliwości to możecie wykorzystać swoje zabawki np.: lalki, czy misie.
Rolnik sam w dolinie – znacie tą zabawę bardzo dobrze, więc włączamy muzykę i bawimy się wspólnie z rodziną lub zabawkami. Rozpoczynając zabawę rolnikiem jesteście wy, z każdym powtórzeniem może to być ktoś z rodziny lub zabawka, to zależy od was. Miłej zabawy :) 

https://www.youtube.com/watch?v=XrzLW4hRO6I

Mam nadzieję, że świetnie się bawiliście, a teraz czas na wykonanie kilku zadań.
6 – cio latki:
- KP3. 45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli,
- KP3. 45b – rysowanie drogi w labiryncie, klasyfikowanie warzyw i owoców.
5 – cio latki:
- KP3. 39a – odszukanie wszystkich marchewek i pokolorowanie ich na pomarańczowo, przeliczanie marchewek w pierwszym rzędzie, zapisanie wyniku w ramce, przeliczanie warzyw w drugim rzędzie i zapisanie wyniku w ramce obok, kolorowanie elementów pasujących do obrazka.

Na zakończenie kilka ćwiczeń gimnastycznych. Poniżej znajduje się link z zabawami ruchowymi, które możecie wykonać samodzielnie naśladując Panią z nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo

Dziękuję wam bardzo za dzisiejsze zajęcia, mam nadzieję, że wam się podobały, życzę miłego dnia i do zobaczenia jutro. :)