Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "ŚWIERSZCZE" 07.04.2021 (ŚRODA) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

07.04.2021 (ŚRODA) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

07.04.2021 (ŚRODA) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

Dzień dobry Kochani!

Dziś jest już środa i na rozgrzewkę przed zajęciami proponuję przypomnieć sobie wszystkie dni tygodnia zaczynając oczywiście od poniedziałku. Udało się?

W takim razie rozpoczynamy zajęcia! Podczas dzisiejszych dowiecie się skąd się biorą jajka i poszerzycie wiedzę na ich temat, wykonacie pracę plastyczną oraz rozruszacie swoje ciało podczas ćwiczeń gimnastycznych. Do dzieła!

 

ZAJĘCIA 1. POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT JAJEK  I  PRACA PLASTYCZNA „PISKLĘTA”.

 

Poproście rodziców, aby pokazali Wam wytłaczarkę z jajkami. Przyjrzyjcie się dokładnie jajkom i spróbujcie odgadnąć co się na nich znajduje (numery). Postarajcie się nazwać cyfry znajdujące się na jajkach.Kilka informacji na temat numerów na jajkach:

Najważniejsza na stemplu jest pierwsza cyfra (X w naszym przykładzie), która informuje nas o tym, w jakich warunkach były hodowane kury, od których pochodzą dane jajka. Przyjmuje ona 4 wartości, od 0 do 3, gdzie te oznaczone 0 są najbardziej ekologiczne:

  • 0 - chów ekologiczny – oznacza to kury nośne, hodowane w tradycyjny sposób. Biegają wolno na świeżym powietrzu, skubią trawę, są naturalnie odżywiane i zażywają kąpieli słonecznych.
  • 1 - chów wolnowybiegowy - kury hodowane są w warunkach częściowo otwartych. Zazwyczaj zamykane są na noc. Chów również korzystny dla zdrowia i jakości życia ptaków.
  • 2 - chów ściółkowy - kury spędzają całe życie w zamkniętym pomieszczeniu np. w hali wyłożonej słomą, po której mogą się swobodnie poruszać, ale nie mogą liczyć na spacery po świeżym powietrzu.
  • 3 - chów klatkowy – kury przez całe swoje życie zamknięte są w maleńkich klatkach. Nie mają możliwości obrócenia się. Niekiedy obcina im się dzioby, aby się nie okaleczały.



 

Naszykujcie jajko i miskę. Rozbijcie jajko i sprawdźcie co znajduje się w środku, a następnie spróbujcie nazwać poszczególne części jajka (skorupka, żółtko, białko).

      










Zastanówcie się jakie potrawy można zrobić z jajek (zadanie dla chętnych- możecie stworzyć książkę kucharską z potraw na bazie jajka).

Praca z KP3. str.32. Dzieci 4-letnie nie pracują dziś w swoich kartach pracy.
PRACA PLASTYCZNA

Czas na pracę plastyczną. Do jej wykonania potrzebne będą:

- biała kartka papieru

- farby w kolorach: żółty, czerwony, czarny, zielony

- pędzel

 

Instrukcja wykonania:

Pomalujcie dłoń na żółto, a następnie odciśnijcie ją na swojej kartce. W kolejnym kroku odciśnijcie kilka paluszków- będą to kurczęta. Wykorzystując pozostałe kolory farb dorysujcie głowy i nogi dla kury i jej młodych. Nie zapomnijcie o namalowaniu trawy. Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami na naszej Facebook’owej grupie.

ZABAWA RUCHOWA 
"Zbieramy jajka"- Na dywanie rozrzucone są klocki-jajka. Dzieci poruszają się po nim i zbirają klocki-jajka.

ZAJĘCIA 2. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE