07.04.2021 (ŚRODA) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Dzień dobry Kochani!
Dziś jest już środa i na rozgrzewkę przed zajęciami proponuję przypomnieć sobie wszystkie dni tygodnia zaczynając oczywiście od poniedziałku. Udało się?
W takim razie rozpoczynamy zajęcia! Podczas dzisiejszych dowiecie się skąd się biorą jajka i poszerzycie wiedzę na ich temat, wykonacie pracę plastyczną oraz rozruszacie swoje ciało podczas ćwiczeń gimnastycznych. Do dzieła!
ZAJĘCIA 1. POSZERZANIE WIEDZY NA TEMAT JAJEK I PRACA PLASTYCZNA „PISKLĘTA”.
Poproście rodziców, aby pokazali Wam wytłaczarkę z jajkami. Przyjrzyjcie się dokładnie jajkom i spróbujcie odgadnąć co się na nich znajduje (numery). Postarajcie się nazwać cyfry znajdujące się na jajkach.Kilka informacji na temat numerów na jajkach:
Najważniejsza na stemplu jest pierwsza cyfra (X w naszym przykładzie), która informuje nas o tym, w jakich warunkach były hodowane kury, od których pochodzą dane jajka. Przyjmuje ona 4 wartości, od 0 do 3, gdzie te oznaczone 0 są najbardziej ekologiczne:
- 0 - chów ekologiczny – oznacza to kury nośne, hodowane w tradycyjny sposób. Biegają wolno na świeżym powietrzu, skubią trawę, są naturalnie odżywiane i zażywają kąpieli słonecznych.
- 1 - chów wolnowybiegowy - kury hodowane są w warunkach częściowo otwartych. Zazwyczaj zamykane są na noc. Chów również korzystny dla zdrowia i jakości życia ptaków.
- 2 - chów ściółkowy - kury spędzają całe życie w zamkniętym pomieszczeniu np. w hali wyłożonej słomą, po której mogą się swobodnie poruszać, ale nie mogą liczyć na spacery po świeżym powietrzu.
- 3 - chów klatkowy – kury przez całe swoje życie zamknięte są w maleńkich klatkach. Nie mają możliwości obrócenia się. Niekiedy obcina im się dzioby, aby się nie okaleczały.
Naszykujcie jajko i miskę. Rozbijcie jajko i sprawdźcie co znajduje się w środku, a następnie spróbujcie nazwać poszczególne części jajka (skorupka, żółtko, białko).
Zastanówcie się jakie potrawy można zrobić z jajek (zadanie dla chętnych- możecie stworzyć książkę kucharską z potraw na bazie jajka).
Praca z KP3. str.32. Dzieci 4-letnie nie pracują dziś w swoich kartach pracy.
PRACA PLASTYCZNA
Czas na pracę plastyczną. Do jej wykonania potrzebne będą:
- biała kartka papieru
- farby w kolorach: żółty, czerwony, czarny, zielony
- pędzel
Instrukcja wykonania:
Pomalujcie dłoń na żółto, a następnie odciśnijcie ją na swojej kartce. W kolejnym kroku odciśnijcie kilka paluszków- będą to kurczęta. Wykorzystując pozostałe kolory farb dorysujcie głowy i nogi dla kury i jej młodych. Nie zapomnijcie o namalowaniu trawy. Koniecznie pochwalcie się swoimi pracami na naszej Facebook’owej grupie.
ZABAWA RUCHOWA
"Zbieramy jajka"- Na dywanie rozrzucone są klocki-jajka. Dzieci poruszają się po nim i zbirają klocki-jajka.
ZAJĘCIA 2. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE