Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "ŚWIERSZCZE" 08.04.2021 (CZWARTEK) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

08.04.2021 (CZWARTEK) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

08.04.2021 (CZWARTEK) ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU Dzień dobry Kochani!
Dzisiejsze zajęcia dostarczą Wam wiedzy na temat krów. Przypomnicie sobie, jakim produktem możemy się cieszyć dzięki tym zwierzętom, dowiecie się jakie wartości zdrowotne posiada ten produkt, a także będziecie doskonalić umiejętność liczenia. Zaczynamy!

ZAJĘCIA 1. 
Zastanówcie się jak wygląda krowa i postarajcie się ją opisać.Pytania pomocnicze: ile nóg ma krowa? jaki kolor sierści ma krowa? co znajduje się na głowie krowy? 

Po opisaniu krowy spójrzcie na obrazek poniżej. Porównajcie obrazki i  spróbujcie wskazać 5 różnic.


Przypomnijcie sobie co dostejemy od krów (mleko). Spróbujcie wymienić produkty mleczne (różne rodzaje serów, masło, jogurt, śmietana, lody) oraz produkty bezmleczne (warzywa, owoce, pieczywo, ryby). Otwórzcie swoje karty pracy na stronie 33b i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem.


CZY MLEKO JEST ZDROWE?

Wyjaśnienie dlaczego mleko jest zdrowe:

Zawiera wapń, kóry jest potrzebny do budowy kości, zębów. Ponadto mleko i jego przetwory są źródłem wielu witamin oraz składników mineralnych. Warto wiedzieć, że tę samą ilość wapnia, która jest zawarta w szklance mleka (240 mg) posiadają: szklanka jogurtu, maślanki lub kefiru, grubszy plasterek sera żółtego, kostka sera twarogowego (300 g), 2 opakowania zarówno: twarożku ziarnistego (2x200 g) jak i serka homogenizowanego (2x150 g).

CZY TYLKO KROWA DAJE MLEKO?
Wysłuchajcie zagadek i postarajcie się podać prawidłową odpowiedź.

Kopytka, rogi i bródka mała,
i żeby jeszcze tak nie skakała,
najpierw na drzewo, potem do woza,
już wiesz na pewno, to zwykła … .koza

Tłustego mleka
da nam na serek.
I ciepłej wełny
da na sweterek … owca

ZABAWA RUCHOWA
"Wyścig z mlekiem"- dziecko idzie po torze prostym z plastikowym kubkiem wypełnionym mlekiem, nie mogąc go rozlać. Czas przejścia z kubkiem może być mierzony.

ZAJĘCIA 2
Czas na matematykę. Wysłuchajcie zdań i zastanówcie jakie to działanie matematycze (dodawanie, odejmowanie) i podajcie prawidłowy wynik.

- Na pastwisku pasły się 2 krowy i 2 kozy. Ile razem pasło się zwierząt?
- Na pastwisku pasło się 6 krów. 4 krowy uciekły. Ile krów zostało?

- Babcia przyprowadziła na łąkę 1 krowę łaciatą i 2 krowy brązowe. Ile krów przyprowadziła babcia na łąkę?

- Na pastwisku pasły się 4 krowy, 2 krowy zapędzono do obory. Ile krów pozostało na pastwisku?
A teraz postarajcie się sam wymyślić kilka przykładów podobnych działań matematycznych.
Otwórzcie swoje karty pracy na stronie 33 i wykonajcie zadania zgodnie z poleceniem.

Dzieci 4-lenie otwierają swoje karty pracy na stronie 20 i także wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.


ZADANIE DLA CHETNYCH "EKSPERYMENTY Z MLEKIEM"