13.04.2021 r.
Dzień dobry!
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy filmem o roślinach uprawnych. Słuchajcie uważnie.
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM
Dowiedzieliście się, jakie są rośliny zbożowe, okopowe, oleiste i włókniste. A teraz poproszę Was, żebyście przedstawili na kartce papieru, jak sobie wybraną roślinę wyobrażacie. Ale... żeby nie było za łatwo. Zrobicie to z figur geometrycznych. Zastanówcie się, jaką roślinę chcecie stworzyć i jakie figury geometryczne będą Wam do tego potrzebne. Poproście rodziców o pomoc, oczywiście możecie wszystko sami zrobić, ale zdaję sobie sprawę, że to zadanie łatwe nie jest. Możecie poprosić rodziców lub starsze rodzeństwo, żeby narysowali Wam np. 3 długie prostokąty, 3 koła i 10 trójkątów (policzcie sami, ile czego potrzebujecie) i powycinajcie je sami, a następnie stwórzcie z tych figur swoją roślinę. Pięciolatki dodatkowo wykonują KP3.39b (na odwrocie) - wyjaśnienie w nagraniu.
Zadanie było długie i zapewne męczące, dlatego teraz się poruszamy. Ubierzcie strój do ćwiczeń i do dzieła.
- "Noszenie wody"- bierzecie kij od miotły/mopa i wkładacie go między łopatki. Dzieci naśladują pracę rolnika, który nosi wodę ze studni: sylwetka wyprostowana, patrzymy przed siebie. Wspinamy się na palce i opadamy na całe stopy x5. Idziemy na piętach (1 okrążenie) i na palcach (1 okrążenie).
- "Taczki" (dla rodzeństwa) - dzieci ćwiczą w parach, jedno w podporze przodem, nogi w rozkroku, drugie staje w rozkroku i łapie pierwsze za kolana. Wykonują 1 okrążenie i następuje zamiana ról.
- "Maszyny rolnicze" - naśladują maszyny rolnicze ruchem i głosem: traktor, kombajn, wóz z koniem.
- "Kosiarze"- przy włączonej dowolnej muzyce dzieci naśladują ruchy kosiarzy (ruchy obu ramion jednocześnie). Gdy muzyka ustaje, kosiarze odpoczywają (dzieci siadają ze skrzyżowanymi nogami). Zabawa jest kontynuowana, po ponownym włączeniu muzyki.
Dzisiejszy dzień rozpoczniemy filmem o roślinach uprawnych. Słuchajcie uważnie.
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM
Dowiedzieliście się, jakie są rośliny zbożowe, okopowe, oleiste i włókniste. A teraz poproszę Was, żebyście przedstawili na kartce papieru, jak sobie wybraną roślinę wyobrażacie. Ale... żeby nie było za łatwo. Zrobicie to z figur geometrycznych. Zastanówcie się, jaką roślinę chcecie stworzyć i jakie figury geometryczne będą Wam do tego potrzebne. Poproście rodziców o pomoc, oczywiście możecie wszystko sami zrobić, ale zdaję sobie sprawę, że to zadanie łatwe nie jest. Możecie poprosić rodziców lub starsze rodzeństwo, żeby narysowali Wam np. 3 długie prostokąty, 3 koła i 10 trójkątów (policzcie sami, ile czego potrzebujecie) i powycinajcie je sami, a następnie stwórzcie z tych figur swoją roślinę. Pięciolatki dodatkowo wykonują KP3.39b (na odwrocie) - wyjaśnienie w nagraniu.
Zadanie było długie i zapewne męczące, dlatego teraz się poruszamy. Ubierzcie strój do ćwiczeń i do dzieła.
- "Noszenie wody"- bierzecie kij od miotły/mopa i wkładacie go między łopatki. Dzieci naśladują pracę rolnika, który nosi wodę ze studni: sylwetka wyprostowana, patrzymy przed siebie. Wspinamy się na palce i opadamy na całe stopy x5. Idziemy na piętach (1 okrążenie) i na palcach (1 okrążenie).
- "Taczki" (dla rodzeństwa) - dzieci ćwiczą w parach, jedno w podporze przodem, nogi w rozkroku, drugie staje w rozkroku i łapie pierwsze za kolana. Wykonują 1 okrążenie i następuje zamiana ról.
- "Maszyny rolnicze" - naśladują maszyny rolnicze ruchem i głosem: traktor, kombajn, wóz z koniem.
- "Kosiarze"- przy włączonej dowolnej muzyce dzieci naśladują ruchy kosiarzy (ruchy obu ramion jednocześnie). Gdy muzyka ustaje, kosiarze odpoczywają (dzieci siadają ze skrzyżowanymi nogami). Zabawa jest kontynuowana, po ponownym włączeniu muzyki.