Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "KRASNALE" 24.06.2020 r.

24.06.2020 r.

Moi drodzy gdzie można spędzić wakacje już wiecie! Dziś natomiast sprawdzimy czy wiecie co należy zabrać na wakacje i jak je bezpiecznie spędzić.

 

Dzisiejsze spotkanie zaczynamy od wysłuchania opowiadania pt.

Jak bezpiecznie spędzić wakacje?”.

 

Wakacje to czas wypoczynku, zabawy, przygód. Każdy ma swój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu. Jedni lubią wyjazdy nad morze, inni chętnie chodzą po górach. Niektórzy kochają kąpiele w jeziorze, a jeszcze inni wieś i spacery po łące. Część turystów wyjeżdża za granicę, aby poznać inne kraje. Wakacje są po to, aby odpocząć od nauki i pracy. Wypoczywając w różnych ciekawych miejscach musimy pamiętać o swoim bezpieczeństwie. Zuzia w tym roku była z rodzicami i rodzeństwem nad jeziorem. Pamięta jak wspólnie z mamą i siostrami przypominały jak należy zachować się nad wodą. Dzieci zawsze są p od opieką dorosłych. do wody wchodzą razem z rodzicami. Chronimy swoje ciało przed gorącymi promieniami słońca i pijemy wodę. Podczas spacerów nigdy nie zrywamy nieznanych roślin i nie dotykamy napotkanych zwierząt. Przestrzegając tych zasad bezpiecznie spędzimy wakacje. Wypoczniemy, poznamy nowych ludzi, zobaczymy cieka we miejsca i pozostaną nam miłe wspomnienia.

 

Po przeczytaniu proszę o krótką rozmowę na temat opowiadania i zapoznanie dzieci z zasadami warunkującymi bezpieczne wakacje.

Przykładowe pytania dla dzieci:

 -Co to są wakacje?

- Co robimy podczas wakacji?

- Jak należy zachowywać się podczas letniego wypoczynku?

 

Proszę waszych kochanych rodziców o przygotowanie różnych przedmiotów (koło dmuchane, okulary słoneczne, bluzkę z krótkim rękawem, krótkie spodenki, obrus, rękawiczki, wazon, itp.) wy natomiast przygotujcie plecak! :-) Jest to zabawa dydaktyczna pt. „Co zabiorę na wakacje?”, a więc waszym zadaniem jest ustalić co zapakujemy do plecaka wyjeżdżając na wakacje, a co nie będzie nam potrzebne. Rodzice proszę abyście zachęcili dzieci do uzasadnienia swojego wyboru oraz przeliczenia przedmiotów. W celu utrwalenie pojęć matematycznych „mniej, więcej, tyle samo” możecie również poprosić dzieci o porównanie zbiorów.