Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EkoFrajda ed. 2

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EkoFrajda ed. 2

Projekt realizowany był w grupie II Pszczółki  i grupie VI Świerszcze w roku szkolnym 2023/2024.

Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej i odpowiada na założenia kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2023/2024

Główne cele projektu:

– rozwijanie zainteresowań ekologią

– kształtowanie kreatywnego myślenia i wyobraźni

– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie dzieci

Zrealizowane zadania projektowe w grupie II Pszczółki roku szkolnym 2023/2024:

  • „EkoKącik” – wrzesień – stworzenie kącika jesiennego w celu rozwijania edukacji przyrodniczej (gromadzenie darów jesieni)
  • „Zwierzątka w liściach ukryte” – stworzenie jeża z liści – praca zespołowa
  • „A gdyby Pani Jesień była eko?” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem liści, najpiękniejsza jesienna dynia” – organizacja konkursu grupowego na najpiękniejszą jesienną dynię
  • „Szyszka na pierwszy plan” – stworzenie ptaków z wykorzystaniem szyszek i piórek
  • „Schronienie dla ptaków” – ekologiczny karmnik dla ptaków
  • „To butelka czy doniczka” – stworzenie doniczek z plastikowych butelek
  • „Od nasionka do roślinki” – sadzenie i sianie roślin
  • „Śmieć czy nie śmieć?” – przeprowadzenie zajęć o tematyce segregacji śmieci, stworzenie pojemników do segregacji
  • „Witaj w wesołym miasteczku” – stworzenie gier z wykorzystaniem kartonów
  • „Fakturowe malowanie” – malowanie na piasku

Zrealizowane zadania projektowe w grupie VI Świerszcze:
„EkoZawody”- zawody sportowe
„Wszystko na swoim miejscu”- tworzenie przyborników
„Fakturowe malowanie”- malowanie na ryżu
„Od nasionka do roślinki”- sadzenie i sianie roślin
„Zwierzątka w liściach ukryte”- stworzenie jeża z ziemniaka na liściach
„Szyszka na pierwszy plan”- zabawy matematyczne
„EkoKącik”- stworzenie kącika przyrodniczego
„Śmieć czy nie śmieć”- zajęcia o segregacji śmieci i możliwości ponownego wykorzystania różnych materiałów.

Wszystkie realizowane zadania projektowe rozwijały dziecięcą kreatywność i pomysłowość. Dzieci czerpały wiele radości podczas działań, a jednoczenie zdobyły wiedzę na temat ekologii i wykorzystania materiałów wtórnych, w ten sposób podniesiono u dzieci świadomość ekologiczną.

Przejdź do treści
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.