Projekt realizowany był w grupie II Pszczółki i grupie VI Świerszcze w roku szkolnym 2023/2024.
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej i odpowiada na założenia kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2023/2024
Główne cele projektu:
– rozwijanie zainteresowań ekologią
– kształtowanie kreatywnego myślenia i wyobraźni
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie dzieci
Zrealizowane zadania projektowe w grupie II Pszczółki roku szkolnym 2023/2024:
- „EkoKącik” – wrzesień – stworzenie kącika jesiennego w celu rozwijania edukacji przyrodniczej (gromadzenie darów jesieni)
- „Zwierzątka w liściach ukryte” – stworzenie jeża z liści – praca zespołowa
- „A gdyby Pani Jesień była eko?” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem liści, najpiękniejsza jesienna dynia” – organizacja konkursu grupowego na najpiękniejszą jesienną dynię
- „Szyszka na pierwszy plan” – stworzenie ptaków z wykorzystaniem szyszek i piórek
- „Schronienie dla ptaków” – ekologiczny karmnik dla ptaków
- „To butelka czy doniczka” – stworzenie doniczek z plastikowych butelek
- „Od nasionka do roślinki” – sadzenie i sianie roślin
- „Śmieć czy nie śmieć?” – przeprowadzenie zajęć o tematyce segregacji śmieci, stworzenie pojemników do segregacji
- „Witaj w wesołym miasteczku” – stworzenie gier z wykorzystaniem kartonów
- „Fakturowe malowanie” – malowanie na piasku
Zrealizowane zadania projektowe w grupie VI Świerszcze:
„EkoZawody”- zawody sportowe
„Wszystko na swoim miejscu”- tworzenie przyborników
„Fakturowe malowanie”- malowanie na ryżu
„Od nasionka do roślinki”- sadzenie i sianie roślin
„Zwierzątka w liściach ukryte”- stworzenie jeża z ziemniaka na liściach
„Szyszka na pierwszy plan”- zabawy matematyczne
„EkoKącik”- stworzenie kącika przyrodniczego
„Śmieć czy nie śmieć”- zajęcia o segregacji śmieci i możliwości ponownego wykorzystania różnych materiałów.
Wszystkie realizowane zadania projektowe rozwijały dziecięcą kreatywność i pomysłowość. Dzieci czerpały wiele radości podczas działań, a jednoczenie zdobyły wiedzę na temat ekologii i wykorzystania materiałów wtórnych, w ten sposób podniesiono u dzieci świadomość ekologiczną.