Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Kreatywna Matematyka

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Kreatywna Matematyka

 

„KREATYWNA MATEMATYKA”

W roku szkolnym 2024/2025 grupa Motylki bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywna matematyka”.

Głównym celem projektu jest wspieranie i rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych, innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.

W pierwszym półroczu grupa zrealizowała następujące zadania:

  1. Zadanie na październik: „TWÓRCZA MATEMATYKA”

Zadaniem dzieci było dorysowanie do danego elementu (figury geometrycznej) dowolny rysunek tak by narysowany przez nauczyciela kształt stał się jego częścią.

 

  1. Zadanie na listopad: „MATEMATYKA W SZTUCE”

Praca z kształtem – zadaniem dzieci było stworzenie obrazków, mozaiki z różnych kształtów geometrycznych, podczas tej zabawy dzieci utrwalały nazwy figur.

 

  1. Zadanie na grudzień: „MATEMATYKA OD KUCHNI”

W tym zadaniu dzieci wykonywały sok z jabłek. Podczas realizacji tego zadania na samym początku dzieci przeliczały jabłka, porównywały wielkość, kolor, po zrobieniu soku wlewając do kubeczków dzieci rozwijały umiejętność porównywania ilości soku w kubkach posługując się określeniami mniej, więcej, tyle samo, połowa, do pełna w tym przypadku dzieci zdobyły umiejętność określania ilości w formie płynnej.

 

  1. Zadanie na styczeń: „MATEMATYKA NA WESOŁO” – zabawy z dynią, „polowanie na kasztany”

Do wykonania tego zadania potrzebne były kasztany i dynie. Zadanie to rozdzielone zostało na dwa dni. Zabawa z kasztanami polegała na tym i zadaniem dzieci było otoczenie pętlą określonej ilości kasztanów rozsypanych na arkuszu papieru w taki sposób aby tworzyły zbiór (określony ilością oczek na kostce). Zadanie z dynią – zabawa ta polegała na porównywaniu wielkości oraz określaniu położenia dyni używając określeń (pod, nad, na, obok, za).

Projekt będzie kontynuowany w II semestrze roku szkolnego 2024/2025.

 

Efekty wdrożony działań z zadań projektowych:

– dzieci znają i nazywają figury geometryczne,

– dzieci potrafią określać i porównywać wielkość,

– dzieci potrafią porównywać ilość soku posługując się określeniami mniej, więcej, tyle samo, połowa, do pełna,

– dzieci potrafią przeliczać na konkretach,

– dzieci potrafią określać położenie przedmiotu używając określeń (pod, nad, na, obok, za).

Przejdź do treści
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.