W drugim półroczu roku szkolnego 2024/2025 grupa III „Żuczki” realizowała innowację pedagogiczną „TUS-owe przedszkole”- rozwijanie kompetencji społecznych autorstwa Doroty Bentkowskiej. Realizatorami tej innowacji były nauczycielki: Agnieszka Kłobus i Joanna Kaczmarek. „TUS-owe przedszkole” to zestaw ośmiu scenariuszy zajęć z elementami TUS dla grupy dzieci 5-6 – letnich. Zajęcia w ramach innowacji odbywały się średnio dwa razy w miesiącu. Obejmowały one zabawy integracyjne, słuchanie utworów literackich – wierszy lub opowiadań, rozmowy n/t ich treści, ćwiczenia interakcyjne, pracę indywidualną lub zespołową. Materiały zostały opracowane w oparciu o stworzoną przez Dorotę Bentkowską i Joannę Węglarz autorską metodologię TUS, zgodnie z którą wyróżniono osiem obszarów umiejętności społecznych: Emocje, Normy Społeczne, Komunikacja, Teoria Umysłu, Samowiedza i samoświadomość, Asertywność, Radzenie sobie w trudnych sytuacjach, Współpraca. Przygotowane scenariusze zostały uzupełnione o atrakcyjne karty pracy oraz podpowiedzi wizualne, które pomogły dzieciom skupić się na prezentowanych treściach. Efekty (korzyści wdrożenia innowacji pedagogicznej): – nawiązanie pozytywnych interakcji rówieśniczych, – wyrażanie szacunku wobec innych osób, – odczuwanie swojej przynależności do grupy, – rozwój umiejętności współdziałania, – respektowanie praw i obowiązków swoich oraz innych osób, – radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych, – wzrost poczucia własnej wartości, – wzrost umiejętności, dzięki którym dzieciom będzie łatwiej odnaleźć się w szkolnych realiach.