Konkurs „NAJZABAWNIEJSZY WIERSZYK Z TRUDNYMI ARTYKULACYJNIE SŁOWAMI” - 26.03.2024
Konkurs
„NAJZABAWNIEJSZY WIERSZYK
Z TRUDNYMI ARTYKULACYJNIE SŁOWAMI”
- 26.03.2024
Lena J. (5 lat) - reprezentantka naszego przedszkola z grupy III „Żabki” wzięła udział w V MIĘDZYPRZEDSZKOLNYM KONKURSIE LOGOPEDYCZNO-PLASTYCZNYM NA „NAJZABAWNIEJSZY WIERSZYK Z TRUDNYMI ARTYKULACYJNIE SŁOWAMI”, zorganizowanym przez Przedszkole nr 9 „Miś Uszatek” z Ostrowa Wielkopolskiego.
Zgodnie z regulaminem konkursu, Lena wykonała pracę plastyczną do autorskiego wierszyka „Pchła Szachrajka i dziwne jajka”, autorstwa Pani Natalii Foltyniewicz-Rataj (wychowawczyni grupy „Żabki”).
Ogłoszenie wyników oraz rozdanie dyplomów i upominków dla dzieci, które wzięły udział w konkursie odbyło się w Galerii 33 w Ostrowie Wielkopolskim w dniu 26 marca 2024 roku (wtorek).
Podczas uroczystości Lena zaprezentowała wiersz na forum wszystkich zgromadzonych gości za co otrzymała gromkie brawa a następnie wiele pochwał kierowanych już bezpośrednio, „twarzą w twarz” przez organizatorów oraz zaproszonych gości.
PCHŁA SZACHRAJKA I DZIWNE JAJKA
Pewna żwawa Pchła Szachrajka,
kupiła w osiedlowym sklepie jajka.
Kiedy przechodziła przez krzywą ulicę,
wpadła na miedzianą miednicę.
Pchła wpadła do wody
i pomoczyła sobie kawałek brody.
Potłukły się jajkom miękkie skorupki
a z jajek wypadły chrupiące chrupki.
Zdziwiła się Pchła szczerze.
I zawołała: „Ja nie wierzę!”
Chrupkom urosły ośle uszki,
i dostały kurze nóżki.
Uciekły w popłochu chrupki chrupiące,
zostawiając za sobą zapachy nęcące.
Pchła na szosie siedziała i płakała,
że kolacji nie będzie miała.
Wtem na pomysł wpadła: „Pójdę do Jeżyka,
tego, co z kolczastego korzysta kołnierzyka.
Jeżyk zapewne gar postawi na żarze,
a ja wraz z nim dobrą strawę uwarzę”.
Jak Pchła postanowiła,
tak też zrobiła.
Pchła z Jeżykiem warzywa ugotowały,
a potem je ze smakiem pozjadały.
Serdecznie gratulujemy Lence!! I życzymy dalszego rozwijania umiejętności recytatorskich oraz plastycznych.
Celami konkursu były:
- propagowanie nauki mowy i jej prawidłowego rozwoju,
- prezentacja swoich umiejętności recytatorskich,
- poszerzanie zainteresowań plastycznych i wyobraźni twórczej,
- rozwijanie zdolności, wrażliwości plastycznej i kreatywności przez eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.
Opracowała: Natalia Foltyniewicz-Rataj