21.04.2020 r.
Dzień dobry Przedszkolaki i Rodzice
Na dzisiejszy dzień przewidujemy pracę techniczną. Rozruszamy nasze dłonie, uruchomimy wyobraźnię.
ZADANIE NA DZIŚ:
Wykonać pracę techniczną . „Ja jako bohater z bajki”
-1- Cztery boki tektury lub kartonu ozdabiamy poprzez przyklejenie dostępnych materiałów, np. : papieru kolorowego, bibuły, cekinów w odległości około 3 cm od skraju. Tak aby powstała ramka na zdjęcie. Środek pozostaje pusty.
-2- Kiedy ozdoby wyschną i nie będą odpadać, wówczas farbami malujemy tekturę aby stworzyć tło naszej ramki. Trzeba uważać aby nie pomalować ozdób dekorujących boki ramki.
-3- W czasie kiedy farba będzie wysychać bierzemy kartkę papieru, wielkości mniejszej niż przestrzeń utworzona przez ozdobną ramkę.(Tą kartkę ułożymy na pomalowanym farbą tle).
Na kartce dziecko rysuje siebie jako bohatera z bajki. W tym momencie dziecko tworzy „zdjęcie”, które umieści w ramce. Może dorysować inne postacie, rekwizyty. Zależy od wyobraźni.
-4- Wycinamy cztery paski z papieru długości około 4 cm, i szerokości około 2 cm. Będą to nasze „szlufki”, „mocowania” zdjęcia.
Krótsze końce każdego wyciętego paska z papieru smarujemy klejem. (NIE SMARUJEMY środków pasków klejem!) ). Naklejamy po skosie, prawie w narożnikach, na pomalowane tło naszej ramki.
Tak aby narysowane przez dziecko „zdjęcie” dało się włożyć narożnikami za nasze papierowe „szlufki” i aby „zdjęcie” nie wypadło.
-5- Kiedy „szlufki”, „mocowania” zdjęcia wyschną – wówczas można z tyłu ramki przykleić sznurek do zawieszenia ramki lub przykleić podpórkę wyciętą z kartonu, aby można było ramkę postawić.
-6- Jeśli ramka na zdjęcie jest już gotowa, sucha, to wówczas wkładamy narysowane „zdjęcie” za nasze „szlufki”.
GOTOWE!! J
Jak się podoba dzieło? Teraz każdy bohater może rysować swoje zdjęcia i umieszczać je w ramce.
Zdjęcia z działania zawsze mile wiedziane.
Materiały:
- sztywna tektura lub kawałek kartonu (format około A4. Lub jaki mamy w domu.),
- materiały do dekoracji: np. bibuła, wstążka, włóczka, papier kolorowy, cekiny, patyczki od lodów (zależy co mamy w domu „pod ręką”),
- klej, nożyczki,
- farby, pędzelek, pojemnik na wodę,
- kartka papieru – mniejsza niż tektura,
- kredki,
- cztery paski papieru,
- taśma klejąca, kawałek sznurka/ wstążki, kawałek tekturki na podpórkę.
CELE NA DZIŚ:
- kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem,
- doskonalenie motoryki małej,
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności zagospodarowania przestrzeni.
LINKI Z PIOSENKAMI, KTÓRE MOŻNA WYKORZYSTAĆ W CELU STWORZENIA TŁA MUZYCZNEGO PODCZAS TWORZENIA RAMKI:
- „Książki, kto książki czyta” (piosenka na bazie muzycznej utworu „Bałkanica” zespołu PIERSI) - https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c
- „Kolorowa książka” - https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A
Życzymy wszystkim miłej zabawy oraz rozwijania kreatywności i wyobraźni.