Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 22.04.2020 r.

22.04.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim „Biedroneczkom” i ich Rodzicom

 

Dzisiaj zadanie może troszkę inne niż zazwyczaj, gdyż przeniesiemy się do krainy muzyki klasycznej. Posłuchamy, potańczymy i wspólnie czas spędzimy.

A na zakończenie zabawy – kilka zagadek muzycznych dotyczących bajek.  Gotowi? Zaczynamy!

 

Temat dzisiejszych zajęć to:

Taniec z chustami do utworu „Bolero”, Maurice’a Ravela.

 

 

ZADANIE NA DZIŚ:

 

Wsłuchać się w zaproponowaną  muzykę klasyczną i potańczyć do niej. Przeprowadzić krótką rozmowę dotyczącą wysłuchanego utworu.

A następnie rozwiązać kilka zagadek muzycznych z bajek. Ciekawe kto ma lepszy refleks i pamięć?

 

 

-1- Zabawa „Olbrzym Rumszumszum” (propozycja podkładu: Maurice Ravel – Bolero, wersja skrócona).

 

Dziecko (można też zachęcić rodzeństwo i innych domowników ) oraz rodzic stoją swobodnie.

Dorosły  zamienia uczestników zabawy  w olbrzymy, które bardzo kochają muzykę, a pokój zamienia w las. Olbrzymy dostają do ręki chustki (np. chusteczki, apaszki).

 

Gdy muzyka gra – olbrzymy rytmicznie spacerują po lesie i machają chustkami w rytm muzyki (szybko- kiedy muzyka gra głośnio lub przyśpiesza, wolno – kiedy muzyka gra cicho lub zwalnia).

 

Gdy muzyka cichnie (dorosły ścisza muzykę )  – olbrzymy złoszczą się, tupią nogami i głośni krzyczą: „Rumszumszum! Rumszumszum!”.

 

Następnie dorosły ponownie zgłaśnia muzykę a olbrzymy kontynuują rytmicznie spacer machając chustką.

 

Kiedy muzyka się skończy można zadać dziecku pytania, np.:

- Jakie instrumenty słyszałeś?  (np. werbel, flet poprzeczny, klarnet, fagot, harfa, saksofon, trąbka, skrzypce, altówki, puzon, wiolonczela, kontrabas, kotły)

- Czy podobała Ci się muzyka?

- Jak się nazywa grupa ludzi, która w tym samym czasie  gra na różnych instrumentach? (orkiestra, zespół)

- Jak się nazywa osoba, która dyryguje, pokazuje muzykom jak mają grać? (dyrygent)

 

 

David Garrett, Bolero/Maurice Ravel  -    https://www.youtube.com/watch?v=URprPvzhWNs

 

 

-2- Zagadki muzyczne „Z jakiej bajki…?”

 

Włączamy załączony filmik. Nadstawiamy uszy, słuchamy… . Kto pierwszy wypowie tytuł bajki z jakiej jest dany fragment muzyczny ten zdobywa punkt.

Powodzenia!

 

J Piosenki z bajek – zagadki muzyczne - https://www.youtube.com/watch?v=YauzgfWMThQ   J

 

 

 

-3- Filmik dodatkowy dla chętnych  - Dla zainteresowanych i ciekawych odkrywców muzyki. „Instrumenty muzyczne”

 

 -Animowana  podróż do „zwierzątkowej” szkoły muzycznej.  Instrumenty muzyczne (akordeon, konga, perkusja, fortepian, klarnet, skrzypce, saksofon, gitara elektryczna, wiolonczela, gitara basowa)  -   https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w 

 

 

Zdjęcia z zabaw z dziećmi są miłą pamiątką.

 

 

CELE DZISIEJSZYCH ZAJĘĆ:

 

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,

- doskonalenie sprawności fizycznej.

 

 

 

Życzymy miłych wrażeń podczas zabawy oraz owocnego rozwiazywania zagadek.