Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 23.04.2020 r.

23.04.2020 r.

Dzień dobry Przedszkolaki i Rodzice

 

Dzisiaj pobawimy się w sklep. A dokładniej w sklep, w którym jest dużo książek, które można kupić. Ten szczególny sklep nazywa się… KSIĘGARNIA.

Do naszego sklepu potrzebne będzie odpowiednie wyposażenie: książki i pieniążki. A także ceny. Im więcej osób w zabawie tym ciekawiej.  

 

 

Dzisiejszy temat brzmi:

„Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna. Gra pamięciowa „Pary”.

 

 

ZADANIE DO WYKONANIA:

 

-1- Stworzyć z dzieckiem księgarnię. Przeliczać książki dostępne w księgarni, kwoty do zapłaty, płacone pieniążki (dodawanie i odejmowanie – wydawanie reszty).

Zasady zabawy takie same jak przy zabawie „W sklep”.

 

Dziecko jest sprzedawcą. Dorosły klientem, który prosi o książki opisując ich wygląd (np. Poproszę o książkę w niebieskiej okładce, która leży OBOK tej co ma narysowanego słonika oraz drugą książkę „Pinocio”. Itp.), pyta się o cenę. Dziecko odczytuje z kartki cyfry (ceny), z pomocą dorosłego liczy łączną kwotę do zapłaty. Dorosły płaci. Oboje liczą pieniążki. Może coś trzeba wydać, a może dopłacić?

 

Po chwili role się odwracają. Dorosły jest sprzedawcą a dziecko klientem.

 

 

-2- Zagrać w grę pamięciową „Pary”

 

Jeśli mamy dostępne w domu karty do gry w „Piotrusia” to śmiało można je wykorzystać.

A jeśli nie mamy to samemu można przygotować takie karty. Wystarczy wyciąć z nieprześwitującego papieru/tektury parzystą liczbę karteczek o takich samych wymiarach, z jednej strony nakleić lub narysować jakiś wzór (np. koło, kwadrat, kwiatek, cyfra). Identyczny wzór ma się znajdować na dwóch kartkach.

 

Wszystkie karty odwrócone są obrazkami do dołu. Pierwszy gracz odsłania 2 karty. Jeśli są to takie same karty, zostaną one zabrane przez gracza, jeśli nie, karty będą odwrócone z powrotem.

2 karty odsłania kolejny gracz.

Wgrywa ten gracz, który zbierze jak najwięcej par.

 

 

Materiały:

- książki,

- pieniążki,

- ceny (cyfry napisane na kartkach i położone na książkach),

- karty do gry w „Pary” lub w „Piotrusia”.

 

 

CELE ZADAŃ:

 

- kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi poprzez zabawę w sklep,

- doskonalenie zdolności przeliczania na konkretach,

- utrwalenie pojęć dotyczących następstw czasu,

- doskonalenie umiejętności świadomego zapamiętywania,

- ćwiczenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

 

 

LINKI, Z KTÓRYCH MOŻNA SKORZYSTAĆ:

 

- Gra „Pamięć” online, darmowa -  można wybrać kategorie, np. liczby, alfabet. Można grać na czas lub bez czasu.  -   http://pamiec.imasz.net/ 

 

 

 

 

Życzymy wesołej zabawy i udanych zakupów.