Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 21.05.2020 r.

21.05.2020 r.

Dzień dobry Wszystkim

 

Witamy Was w ten miły czwartkowy dzień.  Liczymy, że jesteście gotowi na wspólną zabawę. Dzisiaj zbudujemy roboty, rodzinę robotów. Takie zwykłe leżące na dywanie roboty. Układane jak puzzle, element kładziony obok elementu, bez klejenia, bez cięcia.  Zapytacie „Z czego zbudujemy?” Z figur geometrycznych. Z tego co mamy w domu a co swoim wyglądem przypomina figury geometryczne.  Mogą to być, np. karty do gry, klamerki, pudełko od herbaty  (prostokąty), zakrętki od butelek (koła), podstawki pod szklanki (kwadraty), rolki po papierze, klocki w różnych kształtach  i wszystko, co podpowie Wam wyobraźnia.  

To do dzieła!

 

Temat na dziś:  „Rodzina robotów” – zabawy z figurami geometrycznymi

 

 

ZADANIA NA DZIŚ:

 

-1- Obejrzeć animację o figurach geometrycznych, by przypomnieć sobie jak są zbudowane oraz jakie przedmioty codziennego użytku mają ich wygląd  https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM 

Jeśli mamy ochotę możemy wraz z bohaterami wskazywać te przedmioty w najbliższym otoczeniu, śpiewać wraz z nimi.

 

-2- Wybrać się na poszukiwania potrzebnych materiałów do budowy robotów. Zbudować roboty z przedmiotów codziennego użytku.  A może i inne obiekty? (np. zakrętka od słoika – głowa, guziki położone na zakrętce– oczy, pudełko od herbaty – tułów, patyczki od lodów – ręce i nogi)

 

Utrwalić nazwy figur geometrycznych (koło, prostokąt, kwadrat, trójkąt) oraz cechy charakterystyczne danych figur (np. prostokąt:  ma dwa boki krótsze i dwa dłuższe, kwadrat: ma wszystkie boki tej samej długości, trójkąt: ma trzy boki).

 

 

-3- Policzyć i porównać (więcej, mniej) ) z ilu elementów składają się zbudowane roboty, porównać wielkości (większy, mniejszy).

Można zadać pytania, np.:

 - Który robot ma więcej części?

- Który robot ma najmniej elementów?

- Czyj robot jest większy? Mój czy twój?

- Jaki kształt ma głowa tego robota?

 

Oraz wiele innych, które podsunie nam wyobraźnia.

 

 

 

Zadanie dla chętnych. Dodatkowe. „Sokole oko”.

 

Kto ma z Was ma „sokole oko”?  Znajdź wspomniane figury geometryczne, wśród innych figur. A kto ma chęci może je policzyć. Powodzenia!

 

Przydatne linki:

 

- „Piosenka o figurach”, DrobNutki, - https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 

 

Cele dzisiejszych zabaw:

- utrwalenie nazw i cech charakterystycznych figur geometrycznych,

- doskonalenie umiejętności przeliczania  na konkretach,

- porównywanie ilości z zastosowaniem określeń więcej, mniej oraz wielkości poprzez stosowanie określeń większy, mniejszy,

- rozwijanie zdolności manualnych,

- ćwiczenie kreatywności, wyobraźni,

- doskonalenie spostrzegawczości i uwagi.

 

Pamiątkowe zdjęcia mile widziane.

Życzymy przyjemnego tworzenia, konstruowania.