Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "BIEDRONKI" 24.06.2020 r.

24.06.2020 r.

Dzień dobry Biedroneczki i Rodzice

 

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Pewnie myśleliście co będziecie robić na wakacjach, kogo odwiedzicie, gdzie pojedziecie. Ale czy zastanawialiście się, że czasami w obcym miejscu lub nawet w dużym sklepie można się zgubić? Czy rozmawialiście z Rodzicami jak się nie zgubić, a jeśli to się stanie – to co w takim przypadku należy zrobić? Pora się nad tą sprawa poważnie zastanowić i ją omówić z Rodzicami. Oby nigdy nie miała ona miejsca. Lecz warto być przygotowanym na wszystko. Przypomnimy sobie także numery alarmowe.

 

Temat na dziś: Co zrobię, gdy się zgubię? – rozmowa na temat zachowania bezpieczeństwa podczas pobytu w miejscach publicznych, sposobów postępowania w przypadku zagubienia się, utrwalenie swojego adresu zamieszkania, danych informacyjnych oraz numerów alarmowych.

 

 

ZADANIE :

 

--1—Porozmawiać z Dzieckiem na temat bezpieczeństwa w miejscach publicznych, na wakacjach czy też podczas zwykłego spaceru bądź pobytu w dużym sklepie. Porozmawiać z Dzieckiem co zrobić aby się nie zgubiło (np. trzymać Rodzica/Opiekuna za rękę; nie oddalać się samodzielnie; nie biec za spotkanym a uciekającym zwierzątkiem itp. ). A jeśli taka sytuacja miałaby miejsce jak Dziecko ma się wtedy zachować. (np. nie panikować; nie szukać rodziców, by bardziej się nie zgubić; poprosić o pomoc kogoś dorosłego, np. panią przy ladzie, policjanta – lecz zwrócić uwagę, że nie wszyscy będą chcieli pomóc, itp.).

Szczerze i szczegółowo porozmawiać z Dzieckiem. Bezpieczeństwo jest bardzo ważne.

 

 

Na początku można obejrzeć filmiki edukacyjne, które wprowadzą Dziecko do tematu, a następnie odbyć rozmowę. 

 

- Film edukacyjny dla dzieci -  „Co robić gdy się zgubimy i jak się nie zgubić?” - radzi Maks i Helenka - Tosia Samosia -  https://www.youtube.com/watch?v=nl1qqlOLW3E

 

- Film edukacyjny dla dzieci - 

„5 zasad JAK SIĘ NIE ZGUBIĆ - bezpieczeństwo dziecka” -    https://www.youtube.com/watch?v=l_eeW75I7Co

 

 

 

--2—Utrwalić z Dzieckiem ważne dane kontaktowe: jego imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu do rodzica, imiona rodziców.

 

 

--3—Powtórzyć numery telefonów alarmowych:

 

999 – POGOTOWIE

998- STRAŻ POŻARNA

997 – POLICJA

112 – Numer Alarmowy

 

Możemy włączyć Dziecku w ciągu dnia kilkukrotnie piosenki, aby utrwaliło sobie numery telefonów alarmowych.

 

- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Halo, panie policjancie” -

 https://www.youtube.com/watch?v=2sk-r_j0vGc

 

- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Pali się!” - https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

 

- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Karetka pogotowia” -

https://www.youtube.com/watch?v=vJFykFWgWsw 

 

- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „112 Numer alarmowy” -

https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw 

 

 

 

--4-- Karty pracy: 

 

- Połącz liniami w 3 różnych kolorach pasujące do siebie elementy, np. linią czerwoną: wóz strażacki, strażaka, numer 998, np. linią niebieską: policjanta, wóż policyjny, numer 997, np. linią żółtą: lekarza, karetkę, numer 999.  Pokoloruj obrazki.

Następnie utrwal numery alarmowe.

 

- Służby ratunkowe – połącz w pary odpowiedni samochód z odpowiadajacą mu osobą. Pokoloruj obrazki.

Służby ratunkowe -

https://ewerro.pl/wp-content/uploads/2019/08/Bezpieczny-przedszkolak-B5-do-druku8.jpg    

 

 

 

Cele dzisiejszych zadań:

- zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowanie w przypadku zgubienia się,

- rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, adres, imiona rodziców, numer telefonu),

- utrwalenie numerów alarmowych: 999, 998, 997, 112,

- rozwijanie poczucia rytmu oraz wyobraźni muzycznej,

- doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

- rozwijanie motoryki małej,

- przypomnienie nazw zawodów.

 

 

Życzymy przyjemnego spędzenia czasu. I oczywiście bezpiecznego każdego dnia.