24.06.2020 r.
Dzień dobry Biedroneczki i Rodzice
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Pewnie myśleliście co będziecie robić na wakacjach, kogo odwiedzicie, gdzie pojedziecie. Ale czy zastanawialiście się, że czasami w obcym miejscu lub nawet w dużym sklepie można się zgubić? Czy rozmawialiście z Rodzicami jak się nie zgubić, a jeśli to się stanie – to co w takim przypadku należy zrobić? Pora się nad tą sprawa poważnie zastanowić i ją omówić z Rodzicami. Oby nigdy nie miała ona miejsca. Lecz warto być przygotowanym na wszystko. Przypomnimy sobie także numery alarmowe.
Temat na dziś: Co zrobię, gdy się zgubię? – rozmowa na temat zachowania bezpieczeństwa podczas pobytu w miejscach publicznych, sposobów postępowania w przypadku zagubienia się, utrwalenie swojego adresu zamieszkania, danych informacyjnych oraz numerów alarmowych.
ZADANIE :
--1—Porozmawiać z Dzieckiem na temat bezpieczeństwa w miejscach publicznych, na wakacjach czy też podczas zwykłego spaceru bądź pobytu w dużym sklepie. Porozmawiać z Dzieckiem co zrobić aby się nie zgubiło (np. trzymać Rodzica/Opiekuna za rękę; nie oddalać się samodzielnie; nie biec za spotkanym a uciekającym zwierzątkiem itp. ). A jeśli taka sytuacja miałaby miejsce jak Dziecko ma się wtedy zachować. (np. nie panikować; nie szukać rodziców, by bardziej się nie zgubić; poprosić o pomoc kogoś dorosłego, np. panią przy ladzie, policjanta – lecz zwrócić uwagę, że nie wszyscy będą chcieli pomóc, itp.).
Szczerze i szczegółowo porozmawiać z Dzieckiem. Bezpieczeństwo jest bardzo ważne.
Na początku można obejrzeć filmiki edukacyjne, które wprowadzą Dziecko do tematu, a następnie odbyć rozmowę.
- Film edukacyjny dla dzieci - „Co robić gdy się zgubimy i jak się nie zgubić?” - radzi Maks i Helenka - Tosia Samosia - https://www.youtube.com/watch?v=nl1qqlOLW3E
- Film edukacyjny dla dzieci -
„5 zasad JAK SIĘ NIE ZGUBIĆ - bezpieczeństwo dziecka” - https://www.youtube.com/watch?v=l_eeW75I7Co
--2—Utrwalić z Dzieckiem ważne dane kontaktowe: jego imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu do rodzica, imiona rodziców.
--3—Powtórzyć numery telefonów alarmowych:
999 – POGOTOWIE
998- STRAŻ POŻARNA
997 – POLICJA
112 – Numer Alarmowy
Możemy włączyć Dziecku w ciągu dnia kilkukrotnie piosenki, aby utrwaliło sobie numery telefonów alarmowych.
- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Halo, panie policjancie” -
https://www.youtube.com/watch?v=2sk-r_j0vGc
- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Pali się!” - https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM
- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „Karetka pogotowia” -
https://www.youtube.com/watch?v=vJFykFWgWsw
- Piosenka - Śpiewające Brzdące - „112 Numer alarmowy” -
https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw
--4-- Karty pracy:
- Połącz liniami w 3 różnych kolorach pasujące do siebie elementy, np. linią czerwoną: wóz strażacki, strażaka, numer 998, np. linią niebieską: policjanta, wóż policyjny, numer 997, np. linią żółtą: lekarza, karetkę, numer 999. Pokoloruj obrazki.
Następnie utrwal numery alarmowe.
- Służby ratunkowe – połącz w pary odpowiedni samochód z odpowiadajacą mu osobą. Pokoloruj obrazki.
Służby ratunkowe -
https://ewerro.pl/wp-content/uploads/2019/08/Bezpieczny-przedszkolak-B5-do-druku8.jpg
Cele dzisiejszych zadań:
- zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowanie w przypadku zgubienia się,
- rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi (imię, nazwisko, adres, imiona rodziców, numer telefonu),
- utrwalenie numerów alarmowych: 999, 998, 997, 112,
- rozwijanie poczucia rytmu oraz wyobraźni muzycznej,
- doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,
- rozwijanie motoryki małej,
- przypomnienie nazw zawodów.
Życzymy przyjemnego spędzenia czasu. I oczywiście bezpiecznego każdego dnia.