11.05.2020 WRAŻENIA I UCZUCIA
Wysłuchajcie wiersza pt. „Zły humorek” Doroty Gellner, następnie odpowiedzcie na pytania.
D. Gellner "Zły humorek"
Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość wyłazi mi uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!
A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…
Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.
Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.
Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!
Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…
Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!
Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!
Pytania do wiersza:
- Jaka była dziewczynka z wiersza?
- Jak myślicie, dlaczego była zła?
- Czy wam też zdarzyło się być złym?
- Gdzie zgubiła złość?
- Chciała ją odzyskać?
Teraz waszym zadaniem będzie zakręcić kołem i odpowiedzieć na stwierdzenie, które wypadnie, są one związane z waszymi emocjami, dlatego będziecie mogli powiedzieć, co czujecie w różnych sytuacjach.
https://wordwall.net/pl/resource/2029660/emocje-dziecka
Myślę, że najwyższy czas, aby trochę się poruszać. Słuchajcie uważnie słów piosenki, a na pewno sobie poradzicie :)
Nadszedł czas na wykonanie ostatniego zadania. Chciałabym żebyście narysowali uczucia, które wam dzisiaj towarzyszą. Może to być np.: radość, szczęście, zadowolenie, zaskoczenie, strach, złość, smutek. To co namalujecie musi zgadzać się z waszym dzisiejszym humorem. Do dzieła :)