Zdalne Motylki – 08.04.2021r.
Kochane Motylki dzisiejszym tematem zajęć będą Maszyny rolnicze.
Na początek obejrzyjcie fotografie, które przedstawiają te maszyny, narzędzia rolnicze i spróbujcie je nazwać.
Jak wam poszło? Znaliście wszystkie maszyny?
Jeśli nie, poniżej znajduje się link do filmu, z którego dowiecie się jak nazywają się poszczególne maszyny i narzędia i do czego służą. Miłego oglądania :)
https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc&t=40s
Teraz na pewno znacie już wszystkie nazwy i potraficie dopasować je do obrazków.
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
Myślę, że najwyższy czas żebyśmy się trochę poruszali.
Kochani zamienimy się teraz w detektywów, ponieważ zadzwonił do mnie rolnik z pobliskiej wsi i powiedział, że skradziono mu krowę. Pomożecie nam ją znaleźć? Zapraszamy zatem do wspólnej rozgrzewki przed rozpoczęciem poszukiwań.
https://www.youtube.com/watch?v=fpHDsMRCq_A
Poszukiwanie krowy na pewno wymagało od was dużego wysiłku, dlatego należy wam się chwila odpoczynku.
Zapraszam do wykonania zadań w kartach pracy:
6-cio latki:
- KP3. 46a – dodajecie w zakresie 10-ciu, rozwiązujecie i zapisujecie działania,
- KP3. 46b – czytacie sylaby i zapisujecie utworzone z nich wyrazy.
5-cio latki:
- KP3. 37a – otaczacie czerwonymi pętlami wszystkie maszyny rolnicze, a zielonymi pętlami wszystkie narzędzia ręczne, nazwij maszyny i narzędzia, powiedz do czego służą,
- KP3. 37b – łączycie liczby od 1 do 10, dokończcie rysowanie śladów traktora i pokolorujcie obrazek. Przyjrzyjcie się zdjęciom i połączcie liniami traktory z ich cieniami.
Poznamy dziś nową piosenkę pt. „W poniedziałek rano kosił ojciec siano”.
Posłuchajcie teraz tekstu i melodii piosenki, a następnie wspólnie się jej nauczymy.
https://www.youtube.com/watch?v=eyXUmg5UdSs
W poniedziałek rano,
kosił ojciec siano,
Kosił ojciec, kosił ja,
kosiliśmy obydwa. x2
A we wtorek rano
Grabił ojciec siano,
Grabił ojciec, grabił ja,
Grabiliśmy obydwa. x2
A we środę rano
Suszył ojciec siano,
Suszył ojciec, suszył ja,
Suszyliśmy obydwa. x2
A we czwartek rano
Zwoził ojciec siano,
Zwoził ojciec, zwoził ja,
Zwoziliśmy obydwa. x2
A zaś w piątek rano
Sprzedał ojciec siano,
Sprzedał ojciec, sprzedał ja,
Sprzedaliśmy obydwa. x2
A w sobotę rano
Stracił ojciec siano,
Stracił ojciec, stracił ja,
Straciliśmy obydwa.
A w niedzielę z rana
Już nie było siana,
Płakał ojciec, płakał ja,
Płakaliśmy obydwa.
Chciałabym żebyśmy na zakończenie wykonali prostą zabawę ruchową do tego utworu:
- w pierwszej zwrotce naśladujemy koszenie siana, wyobrażamy sobie, że bierzemy do ręki kosę i ścinamy siano,
- w drugiej zwrotce chwytamy za grabie i grabimy siano,
- w środę siano się suszy, także chodzimy dookoła siana i oglądamy, czy wszystko w porządku,
- w czwartek jedziemy traktorem zawieźć siano,
- w piątek sprzedajemy siano innemu gospodarzowi, przeliczamy pieniądze,
- w sobotę tracimy siano, łapiemy się za głowę dwoma rękami z myślą oj oj oj co ja zrobiłem,
- a w sobotę pokazujemy rękami gest „nie ma” rozkładamy ręce na boki i naśladujemy płacz.
Dziękuję wam bardzo za dzisiejsze zajęcia, do zobaczenia jutro. :)