Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "ŚWIERSZCZE" 06.04.2021 NAUCZANIE ZDALNE- ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

06.04.2021 NAUCZANIE ZDALNE- ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

06.04.2021 NAUCZANIE ZDALNE- ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

Witajcie Kochani!

Rozpoczynamy nowy tydzień pod hasłem ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU.

Zapraszam Was do wykonania dzisiejszych zadań.

 

ZAJĘCIA 1. ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA

Wprowadzeniem do nowej tematyki zajęć będzie wiersz Stanisława Kraszewskiego pt. „Na wiejskim podwórku”.

 

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,

Kozę – rogate koźlątko,

Owcę – kudłate jagniątko,

Świnkę – różowe prosiątko,

Kurkę – pierzaste kurczątko,

Gąskę – puchate gąsiątko,

Kaczkę – płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

Pytania do wiersza:

- Co wydarzyło się w wierszu?

- Kto spowodował kłopoty?

- Co zrobił gospodarz?

 

Po otrzymaniu odpowiedzi na postawione pytania pokażcie dzieciom ilustracje poszczególnych przedstawicieli zwierząt wraz z ich młodymi. Poproście dzieci, aby nazwały w odpowiedni sposób młode zwierzęta.

OWKOSWKACZKR

A teraz przygotujcie Karty Pracy i odszukajcie w nich stronę 30. Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami.

kpp

ZABAWA RUCHOWA

„Zwierzęta”- Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia z gospodarstwa, a zadaniem dziecka jest naśladowanie jego chodu i odgłosu.

ZAJĘCIA 2. WPROWADZENIE LITERY „Ł”

Zaprezentujcie dzieciom poniżej zamieszczoną planszę prezentującą głoskę „Ł”. Porozmawiajcie z dziećmi na temat jej wyglądu, a także poproście je, aby spróbowały narysować w powietrzu tą literę zgodnie z kierunkiem strzałek.

Poproście dzieci, aby sprawdziły czy poznana głoska jest samogłoską czy spółgłoską (dzieci muszą „zaśpiewać literę” i będą wiedziały w jaki sposób mają to zrobić, ponieważ ćwiczą to regularnie podczas zajęć)  Zapytajcie dzieci o propozycje wyrazów rozpoczynających się właśnie tą literą. Poproście je, aby po podaniu wyrazu dzieliły go na sylaby. Pokażcie dzieciom planszę z literami i poproście je o wskazanie tylko głosek „Ł”.

Zachęćcie dzieci do wykorzystania dowolnego materiału znajdującego się w domu (mogą to być np. klocki) i ułożenia z nich litery „Ł”- chętni mogą pochwalić się zdjęciem na naszej facebook'owej grupie.

Praca z KP3 str. 29a i b.- wykonajcie ćwiczenia w swoich kartach pracy zgodnie z poleceniem.

            

DZIECI 4-LETNIE OTWIERAJĄ SWOJE KARTY PRACY NA STRONIE 19 I WYKONUJĄ ZADANIE ZGODNIE Z POLECENIEM.

Na dziś to wszystko. Miłej zabawy i do jutra.