06.04.2021 NAUCZANIE ZDALNE- ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU
Witajcie Kochani!
Rozpoczynamy nowy tydzień pod hasłem ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU.
Zapraszam Was do wykonania dzisiejszych zadań.
ZAJĘCIA 1. ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
Wprowadzeniem do nowej tematyki zajęć będzie wiersz Stanisława Kraszewskiego pt. „Na wiejskim podwórku”.
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Pytania do wiersza:
- Co wydarzyło się w wierszu?
- Kto spowodował kłopoty?
- Co zrobił gospodarz?
Po otrzymaniu odpowiedzi na postawione pytania pokażcie dzieciom ilustracje poszczególnych przedstawicieli zwierząt wraz z ich młodymi. Poproście dzieci, aby nazwały w odpowiedni sposób młode zwierzęta.
A teraz przygotujcie Karty Pracy i odszukajcie w nich stronę 30. Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniami.
ZABAWA RUCHOWA
„Zwierzęta”- Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia z gospodarstwa, a zadaniem dziecka jest naśladowanie jego chodu i odgłosu.
ZAJĘCIA 2. WPROWADZENIE LITERY „Ł”
Zaprezentujcie dzieciom poniżej zamieszczoną planszę prezentującą głoskę „Ł”. Porozmawiajcie z dziećmi na temat jej wyglądu, a także poproście je, aby spróbowały narysować w powietrzu tą literę zgodnie z kierunkiem strzałek.
Poproście dzieci, aby sprawdziły czy poznana głoska jest samogłoską czy spółgłoską (dzieci muszą „zaśpiewać literę” i będą wiedziały w jaki sposób mają to zrobić, ponieważ ćwiczą to regularnie podczas zajęć) Zapytajcie dzieci o propozycje wyrazów rozpoczynających się właśnie tą literą. Poproście je, aby po podaniu wyrazu dzieliły go na sylaby. Pokażcie dzieciom planszę z literami i poproście je o wskazanie tylko głosek „Ł”.
Zachęćcie dzieci do wykorzystania dowolnego materiału znajdującego się w domu (mogą to być np. klocki) i ułożenia z nich litery „Ł”- chętni mogą pochwalić się zdjęciem na naszej facebook'owej grupie.
Praca z KP3 str. 29a i b.- wykonajcie ćwiczenia w swoich kartach pracy zgodnie z poleceniem.
DZIECI 4-LETNIE OTWIERAJĄ SWOJE KARTY PRACY NA STRONIE 19 I WYKONUJĄ ZADANIE ZGODNIE Z POLECENIEM.
Na dziś to wszystko. Miłej zabawy i do jutra.