Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "ŻABKI" 25.06.2020 r.

25.06.2020 r.

Dzień dobry Żabki!

Wakacje to czas wyjazdów w ciekawe miejsca. Zazwyczaj nie zakładamy, że dziecko może podczas wycieczek się zgubić, jednak dziś zachęcam Was do rozmowy na temat postępowania w razie takiej sytuacji oraz na temat bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi.

 

„Zagubiona córka”- słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat

 

Zagubiona córka

Dominika Niemiec

 

Wybraliśmy się z mamą i tatą

na wyjątkową wycieczkę.

Zwiedzamy krakowską starówkę,

ale zaraz, chwileczkę...

Tata tuż obok mnie robił zdjęcia.

Mama szukała pamiątek w sklepiku.

Ja przyglądałam się kamienicom,

a jest ich tu chyba ze sto, bez liku.

I nagle rozglądam się wokół,

na plecach mam gęsią skórkę,

bo moi cudowni rodzice

zgubili własną córkę.

Albo ja się zgubiłam,

właściwie już nie wiem sama.

Jestem naprawdę przerażona.

Ratunku! Gdzie jest mama?

Co robić? Strach mnie obleciał...

Tętno mi przyśpieszyło.

Uwierzcie mi, w tym momencie

do śmiechu mi wcale nie było.

Stanęłam w miejscu i stoję,

stoję, stoję i czekam.

Proszę, niech rodzice mnie znajdą...

Już będę się pilnować, przyrzekam!

I nagle z ulgą zauważam,

że biegnie do mnie mama,

a tata już mi przypomina:

Nie odchodź nigdzie sama!

 

-   Gdzie wybrała się dziewczynka z rodzicami?

-  Co przydarzyło się dziewczynce?

-  Jak się czuła dziewczynka, gdy się zgubiła?

-  Co poczuła dziewczynka, gdy odnaleźli ją rodzice?

 -  Jak powinniście się zachować, gdy się gdzieś zgubicie?

-  Jak myślicie, czy czulibyście się podobnie, gdybyście zgubili swoich rodziców

 

Ćwiczenie z Księgą Emocji

Dzieci układają historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza.

 

„Przerażenie i ulga”- zabawa słowna z elementem pantomimy i ćwiczeń ortofonicznych

Pokażcie dziecku obrazek z sytuacją budzącą przerażenie (np. groźny pies, zgubienie się, wielki

pająk w pokoju). Zadaniem dziecka jest pokazanie przerażonej miny, a następnie wypowiedzenie

„ufff” jako symbolu ulgi i uśmiechnięcie się. Następnie dziecko musi podać pozytywne

zakończenie niebezpiecznej sytuacji.

 

 

 

„Co mam zrobić z butelką?” zabawa rozwijająca umiejętności matematyczne

Na krześle stoi butelka i a na stole leży serwetka. Rodzic zadaje dzieciom pytania:

- Czy ta butelka jest pusta, czy pełna? Co jest cięższe: butelka, czy serwetka? (dziecko wskazuje)

- Co jest lżejsze?

- Co mam zrobić z butelką, by postawić ją na serwetce? Podnieść ją wyżej, czy opuścić niżej?

- Mam butelkę przesunąć bliżej Ciebie, czy dalej od Ciebie? W prawo czy w lewo?

Rodzic zadaje kolejne pytania w taki sposób, by doprowadzić butelkę do serwetki i postawić ją na niej.

 

Praca z KP2. 51

„Wakacje nad morzem”- Dziecko opowiada co przedstawiają ilustracje, a następnie odnajdują na nich takie

same elementy