Ostrów WielkopolskiBIPPrzedszkole Państwowe Nr 14
Strona główna Grupa "PSZCZÓŁKI" KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ - 14.04 (ŚRODA)

KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ - 14.04 (ŚRODA)

KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ - 14.04 (ŚRODA)

Witajcie Pszczółki!

Zaczynamy kolejny dzień z postaciami z Waszych ulubionych bajek. Był już Czerwony Kapturek, Trzy Małe Świnki a dzisiaj  … zagadka:


Gdy się urodziło szare, brzydkie było.

W pięknego łabędzia się później zmieniło.


Brawo! Dzisiaj bajka „Brzydkie Kaczątko”. Ale za nim zaprosimy Was do obejrzenia bajki, krótka

zabawa.


Rodzice recytują wiersz, a Wy staracie się wykonywać gesty zgodne z jego treścią:

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

 

W dobrym humorze zapraszamy wszystkich na bajkę!
                                                             

Jak zawsze po obejrzeniu bajki, staramy się odpowiedzieć na pytania:

- Kto wystąpił w bajce?

- Dlaczego wszyscy wyśmiewali się z Brzydkiego Kaczątka?

- Czy Brzydkie Kaczątko rzeczywiście było dzieckiem Mamy Kaczki?

- Gdzie Brzydkie Kaczątko szukało swojej rodziny?

- Kto pomógł Kaczątku zrozumieć, że nie jest kaczką?

- Dlaczego Brzydkie Kaczątko czuło się w bajce smutne i opuszczone?

- Co zrobilibyście żeby Kaczątko poczuło się lepiej?

- Czy Wam też kiedyś przytrafiło się, że czuliście się podobnie jak Kaczątko? Kiedy jesteście smutni?
   

Smutek to uczucie, które odczuwa czasami każdy z nas. Ważne jest abyśmy mieli wokół siebie ludzi, którzy potrafią to zauważyć i zawsze chętnie nam pomogą poczuć się lepiej. Teraz małe ćwiczenie:

 

Kochane Pszczółki. Dzisiejsza bajka uczy nas czegoś bardzo ważnego. Musimy pamiętać, że każdy z nas jest inny, a fakt, że ktoś jest inny wcale nie znaczy, że jest gorszy. Każdego powinniśmy przyjąć do zabawy czy pomóc. Wszyscy mamy takie same prawa, bez względu na nasz wygląd. Wszyscy mamy prawo być szczęśliwi.

 


Zapraszamy na odrobinę muzyki:
Taniec do piosenki „Czy chudzi, czy grubi”
(elementy pedagogiki zabawy):

Możemy zaprosić do niego nasze rodzeństwo albo mamę lub tatę.

(Dzieci naśladują treść piosenki ruchem):

Ref.: Czy chudzi, czy grubi,

czy mali, czy duzi,

wszyscy lubią bawić się, się, się.

Więc kto jest tu razem z nami

niech dobierze się parami

i niech weseli się.

  • Nosek do noska x2 mrugają oczka raz, dwa, trzy.
  • A teraz buźka x2 słuchają uszka raz, dwa, trzy.
  • Ręka do ręki x2 i ukłon piękny raz, dwa, trzy.
  • Noga do nogi x2 wystają rogi raz, dwa, trzy.


Jeśli macie jeszcze siłę i ochotę to przedstawiamy Wam propozycje prac plastycznych związanych z dzisiejszą bajką. Oto one:     

Dziękujemy Wam za dzisiaj:-):-):-)